donderdag 21 maart 2013

Leuker kunnen ze het niet maken

Vandaag een afspraak bij mijn accountant gehad. Voor mijn belastingaangifte. Er waren wat zaken waar ik zelf niet uitkwam, ook niet met de hulp voor de voorgeprinte formulieren en ik heb dan zoiets van dat ik liever een vakman inhuur, dan uren zelf pielen, met minder resultaat. Ik vermoedde al dat ik geld moest  betalen en dat klopt, maar met zijn inbreng toch weer een stuk minder.

Ik mag hem graag, want hij is één van de weinige ondernemers die niet de ambitie heeft om alsmaar groter te groeien, nog meer geld te verdienen, maar weet wanneer het genoeg is. En is daarmee tevreden. En hij kan mij haarfijn uitleggen wat het is om ondernemer te zijn. En hielp mij ook vandaag weer om groter te denken, maar wel met je voeten op de grond te blijven.

Een heel dagje uit, want waar ik met een auto er nog geen half uurtje over doe, was ik met OV ruim 3 x zoveel tijd kwijt. Maar ach, ik had geen andere zaken op mijn agenda staan, het was koud maar droog en de extra beweging was weer mooi meegenomen.



Hij zit ergens diep in de b ollenstreek, maar er was nog geen bal bol te zien. Te koud nog. Terwijl ik me tijden herinner dat ik het zo prachtig vond bij hem om de hoek; hoefde helemaal niet naar De Keukenhof...dit was gewoon zo mooi en geheel gratis.

Kom Lente....het mag losbarsten hoor!


3 opmerkingen:

Cisca, Servie zei

Rond koninginnedag zijn de bollenvelden op hun hoogtepunt. Dan heb je ook de corso's en bloemendagen. Hier(in Servie) beginnen de eerste hyacinten te bloeien en de mini narcissen staan nu in volle pracht

Maggie zei

Vorig jaar nam mijn vriend me op 30 maart mee naar de Keukenhof. Geweldig was het met hem samen, maar het viel hem tegen hoeveel bloemen er stonden. Nu zal er helemaal nog maar weinig te zien zijn!

Petr@ zei

Er staan hier ongeveer 20 crocussen in bloei :-), maar de paviljoens zijn geweldig mooi. Als je echt hier naar keukenhof wil komen, zou ik nog even wachten!