zondag 3 februari 2019

Grumpy

Soms, regelmatig en dinsdag vergelijk ik mij met een aantal Engelstalige comedians. Ik ben, naar zeggen, cynisch edoch grappig (mits je van mijn gevoel voor humor houdt en dik.  Vooral Jo Brand vergelijk ik me dan mee.




Maar dat cynische, die nogal zwarte humor, wordt niet door iedereen gewaardeerd. Dat snap zelfs ik.
Maar toch ga ik mijzelf niet veranderen. Te oud, te laat. Trouwens, ik had dit gevoel voor humor en zelfspot al toen ik 20 was.

Op de fanclub-training dacht de jolige coach iemand een veer in de kont te kunnen steken door te zeggen dat hij er nu stukken beter uitzag dan vorige week. Omdat hij nu zijn Elevator Pitch met verve uitsprak en in wel 2 minuten kon vertellen dat hij enorm goed was. Hoe kwam dat hij er nu zoveel beter uitzag riep de coach. Waarop ik (denk aan de stem van Jo Brand) riep: "Make-up".

Lekker even een uitgelezen boek naar de bibliotheek gebracht op de fiets, want dat moest ook weer van mijzelf. Het was niet glad en bovendien schijnt de zon volop, dus hoppaaa....ga maar even!
En daarna nog even prettig in de tuin gewerkt, genoten van de zon op mijn kop. En zo voel ik niet dat de verwarming binnen niet hoog staat. Dat mag pas als de zon onder is. Van mijn interne boekhouder.

Nog even gewerkt aan een goede sollicitatiebrief voor een interessante vacature en een aangepast CV daarbij en hoppa...ook weer gedaan. Omdat het moet natuurlijk, maar ook omdat me dat een leuke functie lijkt bij een mooie instelling. En misschien gooi ik er nog wel eentje uit zo direct, want nu in the flow natuurlijk!

Gisteren maakte ik een lekkere pittige kippensoep, dus voor vandaag hoef ik dat alleen maar op te warmen. Dat zijn goede keuzes als je budget klein is. Maaltijden waar je maar een keer voor hoeft te koken en je meerdere keren van kan eten. En altijd een maaltijd in de vriezer.


4 opmerkingen:

Anoniem zei

Eet smakelijk.

Judy zei

Ik heb helemaal een beeld van je nu! :)

Unknown zei

Holy mose .... wat is er gebeurd?? Zo helemaal, anders, positief en en en ...
Fijn hoor, Marijke.

Mariska zei

Ik lees al een tijdje mee, ik vind je humor geweldig, je schrijft lekker cynisch, ik kende Jo Brand nog niet, dus bedankt voor die tip!