maandag 25 februari 2019

Oscars

Voor de fanclub is het thema dat je in 90 seconden - zeg maar de tijd die de lift erover doet om naar een volgende etage te reizen - jezelf zo kan verkopen dat iedere werkgever zal zeggen: JAAAAAA, ik wil u graag in ons team.

Dat je vrijwel nooit, behalve in de film, met je potentiele werkgever in de lift komt te staan, of uberhaupt die kans krijgt, wordt even vergeten. Kom eerst maar eens in gesprek met een bedrijf. Tweehonderd brieven verder zit mijn (zelf)vertrouwen ergens in de kelder.
Dit is in het kader van jezelf een boost geven, zodat je vol van zelfvertrouwen de werkwereld tegemoet treedt.

Dus staan we daar, allemaal vijftigers, bijna zestigers zo'n lullig toneelstukje te doen.

Maar ja, kan je weer afvinken dat je dat ook weer hebt gedaan in het kader van je carriere.

Ik dacht toch echt dat de Oscars al verdeeld waren.


Afbeelding van analogicus op Pixabay

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik stelde ooit voor bij zo'n toneelstukje, dat wij als dames ook even moesten oefenen wat we konden doen als de chef,baas, mannelijke collega je lastigvalt. De zogenaamde grappen, het verzoek morgen wel in kort rokje te komen, het zogenaamd per ongeluk betasten, dat soort gedoe. Lang voor de #metoo tijd natuurlijk. De toneelmeester werd erg boos op me, de dames in de groep vonden het een pracht idee.

Anoniem zei

Triest.

Anoniem zei

Goh, ik vind dit zo erg voor je. Ik zit ook in de situatie dat ik vijftigplus en werkloos ben. Ik ben terug naar school gegaan en vind dit fantastisch en heb nog een jaar te gaan, maar kijk er absoluut niet naar uit om volgend jaar actief werk te gaan zoeken. Hoop dat ik niet net als jij een begeleiding moet met allerhande onzinnige activiteiten. Ik hoop dat je ergens toch nog voldoende ademruimte hebt om rustig verder te genezen van je burnout. Sterkte!

Anoniem zei

Die fanclub van jou, die bestaat niet in het land waar ik woon. Mensen in jouw situatie zijn dan al snel afhankelijk van hun kinderen of andere familieleden.En mogen dan ook voor hun demente moeder zorgen want nauwelijks opvang, begeleiding etc. Ik begrijp je frustraties heel goed, maar een beetje relativeren kan geen kwaad.

Petr@ zei

Misschien een carriereswitch? Je kan dus altijd nog actrice worden.
Als het niet zo triest was zou het om te lachen zijn.

nicole orriens zei

Oh, vreselijk inderdaad die zogenoemde Elevator Pitch. Brrr.