zaterdag 21 december 2019

Kerstkaarten ja of nee

Ja, zegt de gulle ik. Nee zegt de strenge boekhouder, want Kerstzegels zijn te duur. Kaarten kocht ik in de loop van het jaar her en der.

Maar zo leuk om kaarten te versturen. Straks doet niemand dat meer. Is de post op papier uitgestorven. Krijg je een appje. Of een duimpje met kerstballen erin. 2 seconden werk. En kost niks.

En zeker geen portokosten. Kerstzegels kosten dit jaar al zo'n € 16,-- per velletje.  Dat is een dure hobby.

Maar die ene stokoude oud-oom en die vrienden van mijn ouders en enkele lieve vrienden, die wil ik toch wel heel graag iets sturen. Uit blijk van waardering.

Nadenken of ik dus iedereen van mijn kaartenbak een kaartje stuur. Denk dat veel mensen of niet weten of nooit hebben ervaren hoe je moet nadenken over zo iets simpels als een kaartje versturen met Kerst. En dan die postzegels nog.

En toch blijft het heerlijk. Die kaarten die ik wel kan versturen. Misschien wel voor het laatste jaar. En nog fijner de kaarten ik ontvang.


Afbeelding van Peggy Dyar via Pixabay 





5 opmerkingen:

Von zei

Hoi! Een Lurker hier! ^^ Ik vind de zegels ook vrij duur maar sommige mensen verdienen gewoon een kaartje! Een echt kaartje! Ik gebruik de Postzegelcode van Post.nl. Een cent duurder dan de Kerstzegels maar je kunt er 1 kopen, of 3 ofzo. Niet nodig om een vel van 20 te kopen! Fijne Kerstdagen! ^^

Kliefje zei

Ik heb je wat gestuurd. Dus. Hoop dat het op tijd komt...

Anoniem zei

Hoezo laatste jaar?

klaproos zei

.. ik snap het... ik heb naar 3 mensen een kaartje gedaan en eentje, die heel veel voor anderen doet wat extra's... de rest gaat naar een goed doel, jasjes voor windhonden.... voor jou een heel fijne kerstmis gewenst xxx

Happy Earl Grey zei

Ik begrijp je zo. Het is voor iemand met een smalle beurs niet eens haalbaar meer om een kaartje te sturen. Ik heb ze nog gestuurd en kocht 2 velletjes zegels, 38 euro! Schandalig!