vrijdag 16 april 2021

Vliegtuigje

Laptop is weer in da house. 

Supersloom, snap ook direct hoe dat komt - droom over hoe mijn relatie was met de ex-man, voelde bijna de beklemming weer van hoe die relatie was - maar besloot dat het mag en dat er niemand last van heeft. Dus op mijn gemak lekkere koffie gemaakt. In een apparaat, want mijn zoon was aan het opruimen en vond 'm in zijn keukenkast. Hij gebruikt het nog maar zelden, heeft een mooi bijna professioneel ding staan en weet dat ik juist wel van filterkoffie hou. 
En nu, na het apparaat ontkalkt te hebben, staat hij in de keuken. Past goed qua kleur bij de waterkoker die ik van een zeer attente en lieve bloglezer kreeg een tijdje terug. Fijn dit soort dingen. 

Had lekker gedoucht en het helpt voor de stemming om dan tegen mijzelf te zeggen dat het echt heerlijk is. Zalig zo'n warme geurige douche. En vooral rustig zonder stress aan de dag beginnen. Me niet opgejaagd voelen. Dat vooral. Er hoeft niets. Niets. Dat is het voordeel van alleen wonen, geen kinderen meer in huis (hahah...al jaaaaaaaarenlang niet meer) en geen plichten. 

Moest voor mijn werk op kantoor zijn. Wat ik aan werkzaamheden had, kon ik niet thuis doen. Maar goed; dan beleef je nog eens wat. Voel me al wat meer 'gezien' daar. Zit ook vaker met dezelfde mensen en die komen ook een beetje losser. Of ik natuurlijk. Zo viel het 2 seconden even stil nadat ik een witz vertelde naar aanleiding van gesprekken over zeer hoge leeftijd en hoe je leven er dan uitziet. 

Ja, kantoorleven is niet saai. De plus voor mij is dat ik in ieder geval niet alleen tegen mijzelf praat. Feedback is altijd fijn. 

Ook prettig dat ik direct ruggespraak kon houden over een client die - zoals altijd zo lijkt het, maar dat snap ik maar al te goed - per NU hulp nodig had. En dat ik die hem heb kunnen bieden via de kanalen waar ik ook als vrijwilliger heb gewerkt. Omdat ik ze ken, weet hoe snel zij wel kunnen handelen en uit eigen ervaring weet dat het simpelweg een instantie bellen met een 'bekende' naam wel zaken in gang kan zetten. 

Moest altijd smakelijk lachen dat ik als vrijwilliger met mijn gemeente belde over bijvoorbeeld de status van de aanvraag van een uitkering, terwijl ik in feite ook op hun loonlijst stond, maar nu wèl zeer serieus werd genomen. En direct resultaat boekte. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik dat als 'client' ook deed - resultaat boeken - , maar meer omdat ik zakelijk goed ben, weet hoe de hazen lopen zeg maar, maar zo voelde dat op dat moment niet. De stress vond ik zwaar op mij drukken. De stress van het afhankelijk zijn van de welwillendheid en willekeur van een systeem en hun ambtenaren. Die willekeur verzin ik niet; ik hoor dat regelmatig van anderen en zelfs van de collega's.

Grote valkuil voor hulpverleners trouwens. Dat als mensen goed uit hun woorden komen, netjes en keurig lijken en vooral niet agressief,  het alsnog een grote chaos in hun hoofd kan zijn en ze wel degelijk zeer, zeer veel last van de situatie hebben. Eigenlijk werkt het voor jou als persoon sneller als je op de banken springt en keihard gaat gillen/schreeuwen/huilen. Lijkt me heerlijk om zo hysterisch te kunnen zijn. Dat mensen zien dat je het niet meer trekt. 

En fijn om het daar met professionals even over te hebben. Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuigje!








10 opmerkingen:

Luz zei

Héérlijk dat je er weer bent en fijn te lezen dat je je draai begint te vinden. Had ook niet anders verwacht. Geniet van je welverdiende weekend! ❤

Bertiebo zei

Dat klinkt allemaal goed!

Jo zei

Fijn dat je er weer bent! Ik begon me al wat zorgen te maken ...
En fijn dat het goed gaat op je werk. En nog een nieuw koffiezetapparaat ook! Ik vind ouderwetse filterkoffie ook de lekkerste koffie die er is.

Een hartelijke groet van Jo.

nicole orriens zei

Dat klinkt heerlijk zeg. Vooral dat alleen wonen en helemaal niets hoeven. In alle rust kunnen douchen.... Dat mis ik wel eens nu sinds vorig jaar maart ik echt nooit meer alleen thuis ben.

pourquoi pas ??? zei

Zag dat er een nieuwe coronatest is, dan ga je in een hokje en moet je zo hard mogelijk gillen of zingen. Lijkt mij wel wat. Trouwens een gat in de markt volgens mij om zoiets te ontwikkelen en op te zetten ergens waar je keihard mag gillen zonder voor gek verklaard te worden. liefs van mij, blij dat je er weer bent, ik heb je gemist.

Kliefje zei

Dat laatste stuk, van meer hysterisch zijn en meer resultaat bereiken, dat herken ik ja. Zou ik soms zelf ook vaker moeten hebben gedaan. Al doende leert men ;)

Op naar een leven zonder baas zei

Mooi stukje zo herkenbaar van de stress die je bij jezelf voelt doordat je weet wat de cliënt kan doormaken. De willekeur is goed herkenbaar uit de tijd dat ik ambtenaar was. Op den duur hield ik het daar dan ook niet vol. Je moest echt vechten voor je stille beleefde cliénten, verschrikkelijk vond ik dat. Lag er in de nacht soms wakker van. Mooi dat je herkent niet mooi dat het nog steeds zo is want voor mij was het halverwege de jaren 80 dat ik daar stopte.....

Petra zei

Ik had vannacht ook een nare droom. Ik was terug in mijn middelbare schooltijd, toen ik nog heel erg worstelde met wie ik was en hoe ik me kon uiten.

Ook ik werd nogal groggy wakker, en zegende mijn leven zoals ik dat nu heb met de dingen die ik in de tussentijd geleerd heb en voor elkaar gekregen heb.

Mirjam Kakelbont zei

Eigenlijk zou ik me in de apotheek ook eens hysterisch moeten gedragen!
Je doet het uitstekend, Cellie.
Lieve groet en een fijn weekend ♥

Iris Papilio zei

Lekker weer je ding doen wanneer je wilt.
Je bent gewoon niet zo dat je alles van jezelf laat zien. Je wilt je altijd beheersen. Voel ik ook wel zo. Geen stress laten zien. Maar soms mag het best.
Dat koffiezetapparaat komt goed van pas dan! Filterkoffie blijft het lekkerst.
Heel leuk die video! 😊👍