zondag 17 oktober 2021

Gefixed

Telefoon heeft een nieuwe batterij en doet het weer. Blij, want heel vervelend als ik onbereikbaar ben. Of anderen niet kan bereiken.  Eerst al een weekje geen wifi, maar gelukkig nog - beperkt wel - online kunnen via mijn telefoon. Lekker, maar niet heus, dat niet verbonden zijn.

Dus ook maar weer een reserve-kopie van telefoon gemaakt op mijn laptop.

Ging al vroeg op pad om die zaken te regelen en zo heerlijk om te horen dat het kan en maar een half uurtje tijd kost. Natuurlijk; ik had zelf ook zo'n batterij kunnen bestellen online en 'm er zelf in kunnen frotten. Tuurlijk. Maar ja, gun de middenstand ook zo zijn verdiensten en gewoon ook blij dat ik het kan betalen. Geen wereldbedrag hoor gelukkig. En mijn telefoon ook nog eens netjes schoongemaakt aan de buitenkant. En gewoon direct geregeld en goed. Kon de telefoon na een half uurtje alweer ophalen en dus even door het winkelcentrum gelopen. Zoveel te zien. Koop mij, koop mij...

Al schrok ik wel van de prijzen van de allerallernieuwste modellen van dit merk bij mijn provider. Vanaf ruim 800 euro. Snap ook wel dat je in feite een minilaptop koopt, waarmee je ook kan bellen en dan valt de prijs wel weer mee natuurlijk. En de meeste mensen betalen dat in twee jaar af, via hun belcontract, dus daarom lopen er zovelen met het nieuwste van het nieuwste. Krijg je wel een BKR registratie voor je speeltje, maar ach..daar heb je dan nu, dit moment, geen last van. Of maak je je niet druk over.

Maar ik heb daar geen behoefte aan. En gun het mijzelf ook niet momenteel. Het allernieuwste. En hoge kosten van de internetprovider per maand daardoor. Die niet terug te schroeven zijn of op te bezuinigen zijn met je contract voor twee jaar. Ik weet namelijk niet wat er allemaal weer financieel over zo'n periode voor de deur staat en weet liever dat ik flexibel ben in het terug kunnen bezuinigen op vaste lasten. Een goedkoper abonnement kunnen nemen dan. 

Dan is het eigenlijk - zou je toch zo'n nieuwe willen - verstandiger, mits je het geld hebt liggen ervoor - om dat toestel los te kopen. Of niet het allernieuwste te willen. Heb altijd de mazzel gehad de laatste jaren dat ik de oudjes van mijn kinderen mocht overnemen (gewoon gratis; super lief natuurlijk!).

Lekker gevoel dat mijn telefoonprobleem ook weer gefixed was. Dat fietste fijn richting de bouwmarkt, waar ik mijn bestelling kon afzeggen, want ook modem-probleem gefixed. Dus mijn eigen oplossing was niet nodig.
Heerlijk weer trouwens, zonnetje scheen, dus fijn fietsen.

Lekker in de tuin in de zon de weekendkrant gelezen, want als de zon er is, dan vind ik dat ik daar volop van mag genieten. Met een kopje koffie op mijn terras de krant lezen. Heerlijk! Voor je het weet is het weer koud en regenachtig, dus pluk de dag.

Daarna had ik zin om de voortuin te kuisen en ook dat voelde als een fijn afgestreept karweitje van een denkbeeldige lijst.

Gisterenavond was er een film met Marilyn Monroe, de Misfits (uit 1961, dus ook alweer zestig jaar oud), op tv op een zender die voornamelijk oude series uitzendt en die wilde ik graag zien. Scenario geschreven door haar ex-man. Maar was wel laat afgelopen (voor mijn huidige slaapritme) maar gelukkig stond er voor vandaag geen afspraak vroeg in de ochtend. 




Lekker douchen en haar wassen, rustig en zonder haast  en dankbaar zijn dat ik weer gezond mocht opstaan. Had plannen om vandaag naar een museum in de hoofdstad te bussen, maar de marathon is vandaag, dus stad is nogal afgesloten en diverse omleidingen. Doen we dat wel een andere keer. Andere indeling van de dag.

Hoop dat de zon nog even tussen de wolken komt vandaag, dat maakt het net allemaal wat milder en prettiger. Want best wel fris nu met minder zon om de huiskamer gratis op te warmen.









1 opmerking:

Mevrouw W. zei

Fijn dat het probleem met je telefoon opgelost is.
Ik koop zelf altijd een losse telefoon, maar wel goedkoper dan 800 euro. Mijn abonnement kost 12 euro per maand.