zondag 12 juni 2022

Commando

Vroeg wakker, op werkweektijd.
Besloot nog voordat ik onder de douche dook en nog maar net uit bed was en wakker, de witte was in de machine te stoppen. Goede eerste daad van die dag.

Nadat ik de was op zaterdagochtend lekker buiten had kunnen hangen (gek he....daar word ik nou altijd vrolijk en dankbaar van) bedacht dat ik niet direct de boodschappen ging doen, maar eerst maar eens een lekker kopje filterkoffie in de zon in mijn eigen achtertuin ging drinken. Nu scheen hij nog tenslotte. De zaterdagkrant erbij. Die boodschappen hadden geen haast. Had er totaal geen zin an.

Het hebben van een tuin is niet zo 'normaal'. Dat hoor ik van jongere collega's die dat best wel heerlijk zouden vinden, maar onvindbaar/onbetaalbaar (nog). Dus balkon. Maar ook dat kan natuurlijk fijn zijn. 

Anywho...even een lesje in dankbaarheid en ook in de zaken anders doen dan normaal. Kom ik uit de sleur. Is de bedoeling.

Voorafgaand aan het tweede kopje koffie (ja, braaf he), ging ik eerst nog even rondje tuin doen. Wat uitgebloeide bloemen wegknippen en al knippende ook maar de lange stengels uit de grasmat en vooruit...de hele grasmat aanpakken en voor ik het wist deed ik iets wat me kalmeert maar ook energie geeft. 
Geheel gratis!

Las het boekje van Maarten Spanjer uit en moest smakelijk lachen om sommige anekdotes. Dat Rob de Nijs in zijn begintijd met zijn binnenverlichting aan in zijn sport-auto rondreed in Amsterdam, dan konden mensen hem goed herkennen. Hilarisch. Of het echt waar is dat blijft de vraag natuurlijk want het is maar een herinnering van Maarten. En hij heeft een aardig dikke duim.

Ooit vertelde ik zoiets aan mijn incest-broer, maar die snapte de clou niet. Hij snapte wel meer niet, maar dat terzijde.

Fijn fietsritje naar de bibliotheek, boeken ingeleverd en een paar nieuwe ervoor terug. Niet teveel....merk dat ik minder snel lees dan voorheen en de druk van 'het moet op tijd uit' die wil ik niet. Ook hele dikke boeken durf ik niet mee te nemen daardoor. Tenzij ik lang vrij heb. En dat heb ik niet nu.

Las nog even een paar tijdschriften en maakte wat foto's van dingen die ik wilde onthouden en zag dat een andere dame dat ook deed. Dus ik begon een gesprekje en daar knapte ik direct van op. Zo'n stom wijf ben ik kennelijk niet en een praatje maken kan ik ook nog steeds. En durf ik ook nog steeds. 

Even nog een stukje verder geweest, maar nog steeds geen zin om boodschappen in te slaan daar. Wel nog een reserve-kabeltje voor de telefoon gehaald. Moest wel om mijzelf lachen, want hoorde tijdens de Podcast van "Weer een Dag" reclame voor de bamboe onderbroeken van een bekend merk met die Panda hoofden (die reclame vind ik eng!) en zag in die winkel sokken van Bamboe (niet van die harde stokken uiteraard he) dus helpt toch...veel van dit soort shit horen. Dan wil je 't ook! Hier met die sokken! Goed voor het milieu; bamboe. Toch?

Wat me terug deed denken aan wat die schrijfster me vertelde over hoe leuk ik het vond dat ze haar nieuwe boek promoten. Dat dit dus echt niet 'zomaar' en zeker niet gratis is. Vind ik de heren direct toch minder leuk en ga ik me afvragen hoe dat dan werkt 'enorme aanrader, goed boek bla bla bla'. Zullen ze zelf uberhaupt Bamboe onderbroeken aanhebben. Misschien gaan ze wel commando?!


Afbeelding van freestocks-photos via Pixabay 











4 opmerkingen:

izerina zei

Een enkele keer lever ik een dik boek ongelezen weer in. beter dan haasten

mrs H. te B. zei

Die tuin, daar geniet ik ook zo van - in ieder geval elk weekend, en nu het wat beter weer is ook 's avonds na werktijd. Ik fietste gisteren langs die mooie schaduwrijke begraafplaats, waar ik tot 9 jaar terug verkoeling en buitenlucht zocht - en tot 20 jaar geleden nog HEEL VAAK zat te studeren. En nu heb ik zo'n "bos" zomaar achter mijn eigen huis!

Mevrouw Niekje zei

Ik lever ook wel boeken in die te lang blijven liggen en verlengen niet meer kan. Dan reserveer ik ze wel opnieuw een keer. Mijn man luistert ook naar die podcast en had het laatst ook over dat bamboespul, of dat misschien iets is....

Anoniem zei

Waar komt dat “ incestbroer “ bij u vandaan?

Marike