dinsdag 7 juni 2022

Schurend

Lekker in ochtend op Tweede Pinksterdag in de tuin werken, met het verstand op nul en blik op oneindige struiken die gesnoeid moeten worden. Heerlijke arbeidstherapie. En alweer voordat het enorm ging regenen en in de tuin werken gewoon minder prettig is, want alles nat en blijft aan je snoeischaren kleven.

Zag wel dat mijn boom in de voortuin wat korter gesnoeid moet worden, zodat de takken niet in de dakgoot hangen en de bladeren die goot verstoppen. Van de week maar aanpakken. Lekker zagen. Goed voor de armspieren.

De voortuin in de gaten blijven houden dat het weliswaar er anders uitziet dan de meeste keurige tegeltuinen met 1 pot, want volop begroeiing, maar wel met beleid. Dus nette strakke begrenzingen. En daarbinnen chaos. Die schilders zijn gewoon nogal lomp dus een aantal van mijn akelei-planten gesneuveld, platgetrapt. Voor hen is het waarschijnlijk onkruid. En staat in de weg.

Had nog een leuk klusje gekregen van een mij bekende schrijfster. Ze is bezig met een nieuw boek en had wat informatie nodig. Nuttige informatie; ook met het oog op een eenzame toekomst.

Zoeken en uitzoeken, daar ben ik goed in, heb ik plezier in. En na na een tijdje het nog vinden ook. Misschien had ik toch speurneus moeten worden. 

Wel weer op tijd naar bed gegaan. Want wil perse een goed ritme houden van slapen. Omdat ik weet hoe belangrijk dat voor mijn gezondheid is. Las ik ook nog een interessant artikel over. 

Nu staan de schilders alweer overal in de buurt - nu bij de achterburen - te schuren dat het een lust is. Dus de stofzooi is er nog steeds. Rust is weer voorbij vanaf vroege ochtend. Ook al ben ik vandaag nog een dagje extra vrij (lekker!, maar nul dingen gepland). Net al overal de vuilnis en prullenbakken verschoond. De klikko wordt geleegd dus aan de straat zetten. Krijg zelf een kleinere klikko amper vol en hij wordt om de twee weken geleegd. 

Nog even in de schuur duiken of daar nog zaken staan om weg te gooien.

Jullie nog plannen vandaag? Moet van mijzelf wel iets 'leuks' gaan doen, maar inspiratie nul. Boodschappen al gehaald, al weer de schilder en timmerman over de vloer en tuin gehad. Wat een opwindende ochtend.





3 opmerkingen:

izerina zei

Misschien niets "moeten"en gewoon afwachten wat er geneurt?

Alice K. zei

Is altijd lastig werklui over de vloer. Je privacy is weg. Het is wel fijn dat ze de boel opknappen maar als ze weg zijn is het weer een stuk prettiger wonen in je huis!

groetjes Alice K.

Mevrouw W. zei

Ik begon mijn dag met een wandeling. Lekker zo in de vroege ochtend. En voor de rest was ik druk in huis (vooral was- en strijkgoed) en in de tuin. De dag vloog voorbij.