donderdag 24 maart 2016

Da's logisch he!

In de pauze van mijn werk zag ik op een extra journaal dat Johan Cruyff is overleden.

En hoewel ik niet zoveel met voetballen heb, deed het me wel wat. Want de man was meer dan maar een gewone voetballer.

Hij was een ongewoon getalenteerd voetballer en een man die zich inzette voor de toekomst van onze jeugd. Vond het belangrijk dat die weer ging bewegen in plaats van achter hun i-padjes games zitten doen.

Zijn Foundation doet goed werk op dat gebied. Ook voor kinderen die in minder fijne wijken wonen van grote steden.

‘In mijn tijd was buiten spelen iets heel normaals, daar dacht je niet over na. Tegenwoordig spelen kinderen meer met hun mobiel of zitten ze achter hun computer. Logisch, maar daardoor zie je steeds meer kinderen met overgewicht en andere problemen. En eigenlijk is de oplossing heel simpel. Je moet kinderen leren om meer te bewegen, ook op school. Met een paar kleine aanpassingen kunnen we in heel Nederland schoolpleinen creëren waar kinderen meer worden uitgedaagd om samen te spelen en te sporten. Maar dat lukt alleen als we het samen doen

En natuurlijk vond ik hem grappig door zijn filosofische uitspraken.

De bal is een essentieel onderdeel van het spel
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt
Elk nadeel heb z'n voordeel
Als ik zou willen dat het begreep, zou ik het wel beter uitleggen
Ik ben overal tegen. Totdat ik een besluit neem, dan ben ik ervoor.



https://www.worldofjohancruyff.com/wp-content/uploads/sites/7/2016/03/Johan-Cruyff-Memoriam-hires.jpg

3 opmerkingen:

Lot zei

Een mooie vond ik ook:
Om gelukkig te zijn, moet je iets doen waar je gelukkig van wordt

Petr@ zei

Het was een heel bijzondere man met een uitzonderlijk talent!
Een mooie uitspraak vond ik:
Als je 38 getrouwd bent, weet je dat je altijd rugdekking hebt

Petr@ zei

Moet zijn 38 jaar ;-)