zaterdag 26 maart 2016

Ik voel me zo ziehielig zwijmel

Gelukkig heb ik vandaag alweer gelachen en gegniffeld, voornamelijk om mijzelf, en omdat het ook nog eens heerlijk weer is, dus  nieuwe energie opgedaan.
Gewoon maar vroeg mijn bed uit en de dag laten beginnen.

Kijk ik naar alle bomen die langzaam een lichtgroene waas hebben gekregen, de kastanjetakken in mijn vaas die grote bladeren hebben, dan weet ik dat alles beweegt. En niets constant is. En dat gevoelens komen en gaan. Gewoon maar accepteren dat ik me een keer niet zo heppiedepeppie voel.

Het is denk ik ook alles wat er deze week speelde, zowel in 'de wereld' als prive. En weten dat je niet op alles invloed (meer) hebt. Alleen op hoe je dingen binnen laat komen. Of af laat glijden.

Ik zag een stukje van de trailer van de nieuwe Bridget Jones film en daar speelde deze song - waar ze heel toepasselijk tegen zei : Oh fuck off...

Ik zit dus niet de hele dag te sippen, maar er zijn zaken in mijn leven die ik me anders had voorgesteld. En waar het kennelijk nog niet de tijd voor is dat die veranderen. Anders gebeurde dat wel, of kwam ik in actie. Misschien is blijven drijven ook wel actie. In plaats van zinken.

Nee...ik zoek mijn verlossing niet in het vinden van De Man. Dat zou wel erg simplistisch zijn. En een beetje kleine meisjes geloven nog in sprookjes denken. En in mijn huidige state of mind zou ik niet eens een date met mijzelf willen.

Dus.

Mijn Paastakken (van mijn Kersenbloesemboom) heb ik versierd met zelfgeverfde eitjes;  ik geniet ervan. Net als die kneuterige paashaasjes, naast mijn nog kneuterige vogelhokje met nepvogeltje. Kan mij niet kneuterig genoeg zijn. En dan die Paas-kaarsjes in de vorm van een geel ei. Nog bewaard van de basisschool van de kinderen. Die maakten toen ieder jaar een eierdopje. Met ei.

Morgen dus maar 1 eitje koken (vioolmuziek aan) en met zo'n zielig ministolletje erbij: Feest!!




Misschien ben ik wel een beetje die Duitse leraar.....opstandig tegen alles wat mooi en leuk en lente-achtig is...hahah











13 opmerkingen:

Anoniem zei

Bedankt voor deze trieste paaszwijmel. Ik xie dat je toch geniet van alle kleine dingen.

Anoniem zei

zie i.p.v. xie
;-)

Albert y Mara zei

Onvoorstelbaar wat heb jij een trieste Paaszwijmelaar uitgezocht. In onze oren blijft het een schitterend nummer.
Wij wensen jou fijne Paasdagen. Hier in Spanje slechts één.

Voor hen die het Engels niet helemaal begrijpen,
hierbij de Nederlandse vertaling van All By Myself.

Toen ik jong was
Ik heb nog nooit iemand nodig
En Makin 'Love was gewoon voor de lol
Die dagen zijn voorbij
Livin 'alone
Ik denk aan al de vrienden die ik heb gekend
Maar toen ik het nummer van de telefoon
Nobody's Home
All by myself
Wilt u niet te
Alle door mij meer
All by myself
Wilt u niet te
Alle door mij meer
Hard om zeker
Soms voel ik me zo onzeker
En liefde zo ver en duister
Blijft de kuur
Alle door myself ...

Ria zei

Blijf vooral genieten van de kleine dingen dan wordt geen enkele dag een verloren dag.

paasgroetje, Ria

Ariadnesdraad zei

Bravo voor de paasdeco, hoop dat die je toch wat opvrolijkt ...

Anoniem zei

Verdriet en triestheid zijn de opstap naar verder. Sterkte met je zielige stolletje!

Anne zei

Herkenbaar...

En wat denk je deze: https://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00

Groeten van Anne

Anoniem zei

Je zou ze kunnen uitnodigen voor de paasbrunch( ergens in het paasweekend)
Je verjaardag en andere feestelijke momenten.
Wij als kinderen vinden het ook fijn om weer even op stee te worden verwent..
Gewoon maar een idee hoor...

Nietzomaarzooo zei

Die tekst heeft ze van mij geleverd gekregen.

pourquoi pas ??? zei

Hey lieverd, ook jij in mijn gedachten na het lezen van je blog. (elisabeth ook)
Ik heb soms het idee dat je aan ge naaste het gevoel geeft dat je het allemaal wel red in je uppie en nee, hoor je hebt geen aandacht nodig.
Ik kwam met Moederdag verleden jaar een vrouw tegen, raakte ermee in gesprek en ze vertelde me dat ze 2 volwassen zoons had maar die kwamen niet met Moederdag want ja ze zei altijd dat t haar niets uitmaakte maar dat deed het wel. Zeg het dan tegen ze, zei ik, zag dat je het fijn zou vinden, als ze het niet weten ja, dan doen ze er ook niets mee.

Is het me jou ook niet een beetje hetzelfde?
Ik weet t niet zeker hoor maar dat gevoel krijg ik wel.
Vraag ze op de koffie zo af en toe en denk niet dat je altijd maar stoort.
dikke knuffel en verder vind ik je supermoedig en sterk hoor.

Joanne zei

Ik hoop dat deze dagen toch nog een beetje vreugde brengen. Maar je maakt er wel wat van. Daar heb ik alle vertrouwen in.


Liefs Frederique

Petr@ zei

Ik ben het met Helene eens!
Je maakt misschien zo'n stoere indruk dat ze denken Moe redt het wel, die heeft niemand nodig.
Gelukkig kun je nog wel genieten van je paasversiering, ik heb ook een schaal met paasversiersels staan, gezellig toch.
Geniet nog maar van je (stormachtige) vrije dag vandaag!

natasja zei

Hangt het in de lucht? Ik schreef ook van de week zo van die bolgjes over dat ik niet in mijn hum was...
Dit nummer onder de scene van BJ is legendarisch!
En dank je wel voor die gouwe ouwe van Van Kooten en de Bie. Hahaha! Wat mij betreft kan de lente niet obsceen genoeg zijn!