zondag 20 maart 2016

Reizen met een boek

Zo grappig te zien dat vrijwel iedereen in de trein vandaag het boekenweekgeschenk uit zijn/haar tas haalde. Ik hoefde het niet eens te pakken, de conducteur zag het kaft al in mijn tas zitten en het was goed zo. Had nog een boekenbon en dus was mijn aankoop echt gratis. Altijd leuk en dan nog uberzuinig echt een boek van € 12,50 uitkiezen he...

Was al vroeg op pad en waar ik heen wilde was al weken online volgeboekt zowel die tentoonstelling het Noorden van het land als die in het Zuiden.  Die van David en Jeroen zeg maar. Dat ging 'm dus niet worden vandaag helaas.

Dus 'gratis' reizen moest nu maar ergens anders heen en zo bewonderde ik Het meisje met de Parel.

Daarna reisde ik naar de andere kant van het land en ging bij een zus op bezoek. Ook een meisje met een parel.




Zo is er genoeg schoonheid te zien, als je maar kijken wil. En vandaag zoveel moois gezien. Ik vind dat balsem voor mijn ziel. Dat schilders 400 jaar geleden iets konden zien en schilderen wat nu nog steeds mooi en herkenbaar is. Ook qua uitdrukking en emotie.

En al die mannen met rare baardjes zijn nu ook weer geheel herkenbaar. Doe ze een t-shirt aan en ze kunnen zo door de PC Hooftstraat flaneren.

        

Nog iemand anders met het boekenweekgeschenk gereisd?? Mooi boek trouwens.

6 opmerkingen:

Karin zei

Tja, de mode komt altijd weer terug. En van mij mag het ook wel hoor. We hebben voor mijn gevoel toch een tijd achter de rug dat de mannen mode nergens op sloeg. Het mag van mij allemaal wel wat meer "gentlemen".

Anoniem zei

Nee. Wij zijn vandaag met een oude foto naar Zoetermeer afgereisd. Zie berichtje morgen ....

Anoniem zei

Ik reisde vandaag met het boekenweekgeschenk naar Maastricht. 15 km gewandeld. Twee winkels in geweest. Twee uur city polo gekeken op het Vrijthof. Heerlijk dagje. Mascha.

Janne zei

Nee, ik zat thuis met rugpijn ☹ maar heb het boekenweekgeschenk uitgeleend aan kennis! Wij kinden ook geen kaartjes voor de Jeroen Boschtentoonstelling kopen voor de door ons geplande dag en zijn toen naar het Jeroen Bosch Art Centre geweest. Was erg leuk en niet zo stervensdruk!

Nietzomaarzooo zei

oh ja Maastricht; zat ik ook nog aan te denken, maar wilde ook nog bij mijn zusje langs.

Nietzomaarzooo zei

Goede tip; ga ik onthouden. Sterkte met je rug.