donderdag 17 maart 2016

Shit...de vrije dagen komen er weer aan!

In de tijd van normale arbeidscontracten was het heerlijk; verplichte vrije dagen en toch doorbetaald krijgen. Nu is het helemaal niet meer zo leuk, want nog steeds verplicht vrij, maar niks betaald krijgen.

Dus blij dat Hemelvaart en Bevrijdingsdag op dezelfde dag vallen. Dat scheelt weer. Verder verwacht ik een aantal dagen vrij te moeten nemen omdat er operatie voor mijn moeder gepland staat en ik misschien wat Mantelzorg ga doen. Dus dat gaat ook alweer van mijn te kunnen werken dagen af.

En ik merk nu dat ik af en toe een Baaldag zou willen nemen. Omdat het werk tamelijk eentonig is en ik er soms gillend gek van word. Of van de stompzinnige  transparante managementskills van mijn werkgever. Nog sneller werken. Voor hetzelfde lage loon, op een nul-urencontract.  En als extraatje ligt er dan een koekje van de Makro voor je klaar. Je bent de topperrrrrrrrrrrrrrrrr van de dag als je het target haalt en de loser van de dag als je dat niet doet. Je krijgt nog steeds niets extra's voor het Topper zijn. Gelukkig ook niks minder voor loser haha.

Maar ja...wat kost zo'n baaldag dan? Of moet ik gaan denken in termen; wat is het rendement van een Baaldag?

Af en toe is de rek eruit.  Ik ben ook maar een mens en soms wil ik meer dan ik me kan permitteren momenteel.

Er staat geen vakantie in de planning, - niet werken is geen geld - , geen uitjes, geen cursussen of workshops, of gewoon simpel even een autoritje, gewoon lekker rijden met de radio keihard aan of weet ik veel wat ik vroeger allemaal kon doen om mijn zinnen te verzetten, dus moet ik extra creatief zijn om toch mijn zinnen te verzetten. En ik weet inmiddels dat ik van hele simpele dingen al heel erg blij kan worden. Een diamanten ring bijvoorbeeld.












6 opmerkingen:

Petr@ zei

Jammer he, zo kun je ook niet genieten van je vrije dagen.
Gelukkig heb je je humor nog ;-)

Janne zei

Ik las in een reactie bij Zuinigaan dat een 0 urencontract helemaal niet meer mag! Misschien de vakbond 'ns inschakelen?

Nietzomaarzooo zei

Juridisch loket vertelde collega dat het 'mag'. En dus doen werkgevers het.

Frederique zei

Ik lees je logjes erg graag. Je behoudt je humor, wat ik toch wel erg knap vind. Je kiest niet de weg van de minste weerstand. Hulde!
Ik stuur je een virtuele knuffel.

Liefs Frederique

Nicole Orriëns zei

Dat klinkt best vervelend inderdaad. Ik werk vanuit huis, en bij mij stoppen de inkomsten inderdaad ook zo gauw ik stop met werken. of een dag vrij neem.

Huisvlijt

Anoniem zei

Misschien ander werk zonder 0 uren contrakt zoeken waar je je wel goed invoelt?
Humor is inderdaad nodig maar werk waar je graag naar toe gaat en evt je uren wel betaald krijgt is ook fijn.
Zal niet meevallen maar het is te proberen.
O, en ik bedoel dit positief!