maandag 27 oktober 2014

Morbide gedachten

Omdat ik veel te veel had gesnoept gisteren, zo'n beetje als afsluiting van een periode en nu ga ik weer minder snacken en afvallen, werd ik gisteren wakker met brandend maagzuur of eerder zo'n overgeefsmaak in mijn mond. Eigen schuld, dikke bult (ja...inderdaad, maar dan aan de voorkant).

Ik wilde perse niet kotsen, dus slokje water en weer proberen te slapen.

Toen kwamen de morbide gedachten of dromen.

Als ik nu doodga dan kan ik gemakkelijk een week dood in mijn huis liggen. Niemand die het merkt. De buren niet, mijn kinderen ook niet, mijn vrienden  niet, mijn familie komt sowieso al nooit langs hier en mijn moeder belt ook al nooit spontaan op en langskomen ook nooit, tenzij ze mag logeren.

Dus ja...dan kan ik wel een week dood in mijn huis liggen..

Hoe KOM ik erbij?

En waarom schieten dat soort stomme gedachten door mijn hoofd. Hou toch op. Het helpt niet, het is niet waar en jemig de pemig.....zelf heb je daar sowieso geen erg in als je daar dood ligt.

Ik weet dat mijn vader - volgens mijn moeder dan -ook vaak grafgedachten had. Nou...lekker dan. Of krijg je dat door teveel suiker in je lijf.

Anyways;

Beetje graftakkerig wakker geworden, maar geen zin om me door mijn gedachten mijn dag te laten afpakken. Dus hoppa, wasmand-inhoud in de wasmachine, dekbed lekker luchten uit het raam, douchen, aankleden en wel met Cher steppen. Ook al heb je geen meter zin erin. Doe het nou maar.

Daarna rondje Bless the House, waar ik ook al geen zin in had, maar hahaha....om 10.00 uur had ik wel een lekkere schone keukenvloer en kon ik met een welverdiend kopje koffie even pauze houden.

En mijn best doen om juist te kijken naar alles wat ik allemaal wel heb en niet bevreesd te zijn voor alles wat ik wel graag wil, maar er (nog) niet is. Die baan, een gezonder lijf en een algeheel weltevreden.

Wat een lekker gevoel om die 2 grote plastic tassen met boeken voor de kringloop ook echt weg te kunnen doen. Plus nog wat kleinere zaken, die ook wel mee konden in de fietstassen. En nee....niet miepen dat spullen wegbrengen met de auto zo veel makkelijker is...Je slaat nu 2 vliegen in 1 klap. Je krijgt extra beweging, je komt nog eens ergens en je bent van je overbodige boeken af.  Oh...drie vliegen zelfs.

Dus adem in, adem uit en ga maar weer op weg op wat ik altijd noem The Never Ending Story.









6 opmerkingen:

Janne zei

.....mijn oudste broer is ook alleenstaand en bovendien nogal op zichzelf. Ik ben al een paar keer naar zijn huis gereden omdat hij de telefoon niet opnam. In gedachten zie ik hem dan dood in de stoel zitten. Gelukkig is hij nu lid van een telefoon cirkel. Hij wordt tegen 9 uur gebeld, iemand wenst hem een goede morgen, maakt 'n praatje en dan belt mijn broer de vrijwilliger ( hij is het laatste lid vd cirkel) Hij belt mobiel, dus ook als hij vroeg opstaat om te gaan vissen, kunnen ze hem bereiken. Op deze manier ligt hij nooit langer dan 24 uur dood in huis. Klinkt misschien harteloos maar is niet zo bedoelt!

pourquoi pas ??? zei

Nou wij, ik in ieder geval zou t wel merken hoor als je meer dan een paar dagen niet schrijft.
Wat je excuses betreft in vorig blogje, die ken ik allemaal, alleen ging het bij mij om t roken, ach t kon nooit zo ongezond zijn als ze zeiden, dus hup weer eentje.
De dag dat ik stopte op een vrijdag 17 maart zo een 10 jaar geleden blijft een bijzondere dag. Ik ben zoooo blij.
Morbide gedachten; ken ik ook.
Het gaat erom dat we er niet aan toegeven en gewoon weer opstaan en doorgaan.
Mijn ervaring is wel dat t een heerlijk gevoel is dat je iets aanpakt waarvan je dacht dat t je niet zou lukken.
Elke dag weer de ruimte voelen in je lijf en hoofd.
Veeel sterkte met alles en liefs.

Lot zei

Ik weet niet hoe je dagmenu en tussendoortjes is als je -voor jou gevoel dan - slecht eet. Wat bij mij enorm helpt zijn geen koolhydraten eten. Dan is er na een paar dagen ook geen eetdwang vooral naar zoet meer. Bloedsuikerspiegel is dan beter.

Ook weet ik dat als ik wel eens iets zoets neem ik na uurtje weer trek heb in zoet omdat die bloedspiegel dan snel daalt. Ook weet ik dat dat na half uurtje weer weg is als ik er niet aan toegeef! afleiding zoeken. Maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook al.

Ook doe ik regelmatig "vastendagen" dwz 500 kcal op die dag en de andere
dagen "normaal" zonder zoet. Op een vastendag eet ik niet tot de lunch, want ik weer ook uit ervaring dat als ik wel ontbijt ik in de loop van de ochtend weer trek krijg, drink wel koffie en groene thee op de goede manier gezet zodat die muffige smak is verdwenen.

Ben je gisteren de dag goed doorgekomen?

Nietzomaarzooo zei

Ja, dat ging prima. Die vastendagen ken ik en ook dat als je eenmaal iets zoetigs hebt geproefd...je lichaam meer wil.

Wil deze week inderdaad weinig snelle koolhydraten eten om mezelf uit mijn slechte gewoontes te halen. Een beetje afkicken.

Nietzomaarzooo zei

Klinkt heel slim juist.

Nietzomaarzooo zei

Dank je! Ja, elke dag toch weer opstaan en ook weer oog hebben voor alles wat er goed gaat.