woensdag 12 december 2018

K-dag

Het zou een kut-dag kunnen worden, als ik dat toeliet, maar ik kies ervoor om het een Kerstversierdag te laten worden. De kamer en boom wel te verstaan.

Had me voorgenomen om dat vandaag de hele dag lekker te mogen doen. Op tempo elfendertig. Om wat gevoelens van die andere K weg te strijken. Oh ja, strijken, dat ga ik straks ook nog doen. Heerlijk rustgevend. Naast de verplichte dingen. Die wel k. zijn, maar goed; so be it. Het is niet allemaal leuk tenslotte.

Kwam erachter dat ik door eigen onoplettendheid pas later dan gehoopt mijn uitkering krijg. Nou, dan kook ik deze week nog maar een voedzaam soepje; kan ik de hele week van eten. En even diepvriesduiken. Wil mijn hazelnotenvoorraad voor de barre winter nog niet aanspreken namelijk.

Lees ik net dat de Albert Heijn binnenkort minder dierenvoer gaat verkopen en meer verse maaltijden. Daar gaat mijn goedkope ragout!

Maar nu zit ik dus tussen de Kerstdozen, die maar een keer per jaar uit de voorraad komen. En zie mijn schatten terug. Vanaf begin December zette ik elke dag 1 Kerstdingetje op mijn buffet, voor de leukigheid. En om niet door te draaien. En voor licht- en luchtigheid.

Doe ik zo direct al de kaarsjes aan. Heerlijk even vluchten naar mijn eigen wereld.


Foto van Pixabay


En prijs mezelf gelukkig dat ik geen verplichte Kerstdagen moet doorbrengen met schoonouders. Gedoe heb over wie de Heilige Eerste Kerstdag krijgt. Of me moet schikken in ideetjes van een ander. Of uitgave patroon van een ander.




5 opmerkingen:

Anoniem zei

Geniet van je lichtjes.

pourquoi pas ??? zei

Wat ongelofelijk lief van je en attent dat jij mij die reclame stuurde van het lelijke hondje omdat hij op Sofietje lijkt. haha. Nee ik meen het hoor jij kent me echt. Ik had hem al gezien en smolt helemaal van tederheid, wilde er ook over bloggen. En ja hij doet mij ook aan Sofie denken.
Wat knap dat je iedere keer weer een positieve draai geef als het driegt minder te gaan met je. dikke liefs

Sylvia zei

Hier is het ook elk jaar weer een feest om te zien wat er uit de dozen komt. Het meeste ben ik steeds weer vergeten ;)

Liesbethblogt zei

O ja dieverplichte dagen vreselijk m'n vriend en ik doen er niet aan. Ik ga naar wie ik wil en koop wat ik wil of niet. Cadeautjes doen we ook niet aan. Wel vervelend dat je zo op moet letten.

Iris Papilio zei

Geniet maar lekker van de dingen die je fijn vindt!