dinsdag 15 oktober 2019

Harry

Wilde heel graag die Harry Potter film zien gisteravond, maar die duurde wel tot 00.05 uur. Opname apparatuur is kapot en ga ik ook niet vervangen momenteel, te duur. En eigenlijk is die tijd te laat voor mij. Want - u kunt nu lachen - deze vrouw die de volgende dag nergens heen hoeft, niet klaarwakker hoeft te zijn voor clienten of patienten of medewerkers, die vindt dat eigenlijk niet 'goed'.

Waarom eigenlijk?

Tsja..omdat ik door schade en schande heb geleerd hoe belangrijk een goede nachtrust is en ook voldoende slapen. En nu ik dat weer kan,  heb ik ook gemerkt dat juist die regelmaat me goed doet.

Want goed slapen heeft effect op zoveel zaken en niet op het minst op stresslevels en die weer op mijn bloedsuikerwaarden.

Toch wel gekeken, maar al helemaal ingepakt in nachtkleding, zodat ik zo mijn bed kon inschieten. Een paar jaar terug zou ik dat niet in mijn hoofd halen. Om 20.30 uur in je nachthemdje al op de bank zitten. Wat een treurnis vond ik dit. Goedenavond Ma Flodder schoot er door mijn hoofd. Terwijl ik mijn laarzen toch echt niet binnen draag.

Nu denk ik alleen maar hoe ontzettend prettig, knus, warm en gezellig dit is. Voor mij. (Hier spreekt de egotripper). En dat het goed is, prima zelfs. En dat niemand zal denken dat ik mezelf laat gaan, verslof, verslobber of afglij.

En nog een lekker fleece-dekentje erbij, kussen in de nek; heerlijk. Vooral ook omdat ik het gisterenavond niet warm kon krijgen in mijn lijf. Dik vest aan en toch: IJskoude neus. Dus de timer gezet en een half uurtje even de kachel aangedaan om de kilheid uit het huis te verdrijven en oh....lekker zeg!! Maar niet langer dan een half uur. Daarna weer op de nachtstand.

Die Harry Potter film kan ik helemaal in verdwijnen. Alsof ik in de film gezogen word. Thuisbioscoop, zonder popcorn.


Afbeelding van FF16 via Pixabay 


De rillingen zijn in ieder geval vanochtend het lijf uit, dus op een iets rustiger tempo de Flylady taak direct gedaan, nog voor ik ging douchen (was toch in de badkamer die taak) en daarna alles in de douche nog even extra goed gedroogd.

En zo direct de administratie bijwerken, de dagelijkse sollicitatie doen en daarna hoeft er niets verplicht. Het mag wel. Straks lekker nog een stapeltje slopen strijken bijvoorbeeld.

En lees weer een heel mooi stuk over hoe Annemiek omgaat met haar ziekte en nog steeds, zoals ze altijd doet, zelf de regie weer pakt. Klik hier maar om te lezen hoe!
Een inspirerende vrouw!

Als ik uit mijn keukenraam kijk zie ik alle blaadjes langzaam van de bomen vallen en diegenen die er nog aanzitten, hebben zulke mooie kleuren. Heel mooi, zomaar gratis te bezien!





3 opmerkingen:

nicole orriens zei

Fijn zo thuis 'bioscoopje spelen'! En je hebt ook geen last van krakende bezoekers die luidruchtig hun chips wegkauwen.

Bertiebo zei

Ik neem vaak een warme kruik onder de fleecedeken, dat helpt erg goed voor koukleumen

Joanne zei

Van de zomer was het erg warm en ging ik wel eens 's avonds om een uurtje of acht onder de douche. Daarna in mijn nachtponnetje op de bank. Er kwam toch niemand. Dat waren heerlijke avonden.

Liefs Joanne