donderdag 31 oktober 2019

Vitalo!

Wat een verschrikkelijk jeuk-term; Vitalo.

En maar ontkennen dat we toch echt ouder zijn. Nee..we hijsen ons op de e-bike en kunnen opeens weer kilometers 'fietsen'.

Bij een Vitalo denk ik aan een ANWB-jack. Of twee eigenlijk. Dezelfde. En hippe sneakers met steunzolen. Een abonnement op de Plus en een Tenalady in de handtas.

Vitalo; dan denk ik ook aan van die kleine aardappeltjes. Gebakken. Maar zonder Mayo want dat mag niet van de dokter. Voor de Vitalo.Want die moet van alle bladen minstens 102 worden.

Vitalo; dan denk ik aan een busmaatschappij. Die een aantal niet rendabele lijnen heeft. Bij verpleeghuizen, waar nooit een hond uitstapt. Of in. Want daar wonen Bejaarden. Ouden van Dagen.

Vitalo; de zij-instromer op de middelbare school die denkt dat hij zo tot zijn AOW gebakken zit en zich afvraagt waar de krijtjes gebleven zijn.

Vitalo: die nog een tv-gids abonnement heeft.

Vitalo; zet het eens op je CV en kijk of dat je imago helpt!













11 opmerkingen:

luz zei

HAHAHAHAHAHAHA wat een heerlijk blog! Fijn wakker worden dit.
Ik had er nog nooit van gehoord, Vitalo, maar krijg er ook jeuk van en spontaan zin in nog een fles wijn.

Bertiebo zei

Hahaha, ja dat is echt verschrikkelijk, maar jouw stukkie niet. Overigens moest ik googelen, ik dacht dat het over een kroket ging. Die zonder vlees

pourquoi pas ??? zei

Geen flauw idee wat het betekent. Wel heb ik deze week al b9jna 2 van die elektrische fietser tegen mijn auto aan gehad.
Die dneken werkelijk dat ze alles kunnen en mogen. Ik krijg een hekel aan ze.

Lily zei

Ik moest het woord even opzoeken en het betekent Vitale Oudere en dan moet ik echt lachen. Vitaal is lang niet iedere oudere, was het maar waar, want de loop van het leven kent vele afslagen op de weg naar het onvermijdelijke einde.
Zelfs als bejaarde wordt je weer in een hokje geduwd met Vitalo, terwijl het zo bevrijdend is om gewoon bejaard te mogen zijn, niets meer te moeten, niets meer dan de rest van je leven zo aangenaam mogelijk in te vullen, zoals het bij je eigen omstandigheden past.
Ik houd het bij bejaarde :D

Groetjes Lily

Happy Earl Grey zei

Ik ben er ook een hahaha, maar weiger dat woord te gebruiken. De babyboomers hebben nog altijd graag alles zelf in de hand en laten zich niet in een hokje plaatsen ;)

Lot zei

Op FB werd door een kennis een bericht gedeeld over een LeefVitaal. Bij een vd reacties stond: wat fijn voor de oudjes, en dan kan ik me zo ergeren aan dat woord.

Joanne zei

Hahahahahaha.... een geweldig logje. Ik had er nog nooit van gehoord.Je krijgt wel een stempel als je ouder wordt. Dan schijn je ineens buiten de maatschappij te staan. Ik had eens contact met iemand via de mail. Uiteindelijk hebben wij elkaar ontmoet.
Ze viel van haar stoel van verbazing. Ze dacht dat ik stram en stijf was en mijn haar in een knot. Inplaats daarvan stond een vrolijke, vlotte moderne vrouw voor haar neus. Zonder knot. Ze kon er niet over uit 'gezien mijn leeftijd'.
Toen viel ik van mijn stoel.

Laten wij zelf maar bepalen hoe wij ons voelen!

Liefs Joanne

nicole orriens zei

Wat betekent het? Ik kende deze term nog niet. Maar zelfs zonder uitleg klinkt het inderdaad nogal irritant....

Polly zei

"Vitalo; de zij-instromer op de middelbare school die denkt dat hij zo tot zijn AOW gebakken zit en zich afvraagt waar de krijtjes gebleven zijn."

������






Polly zei

Ooops... op mijn scherm worden de smileys dus ineens als vraagtekens afgebeeld, zie ik.

mrs H. te B. zei

GRINNIK! Dit was een discussie in Trouw - en daar kwam de benaming YEP - Young elderly person - uit..... Ik houd het gewoon op Middelbare Muts, al ben ik daar volgens sommige nóg-ouderen allang voorbij!