zondag 1 maart 2020

Herten en Sisi

Eindelijk eens een hert in het wild gezien. Was een beetje jaloers op de mooie foto's bij het blog van Klaproos en wist dat ze in de duinen en tuinen van dat durp waar ze de F1 gaan krijgen ook hebben rondlopen. Waar ze volgens de bewoners van de tuinen een plaag zijn geworden.

Ik zag er wel twintig in de duinen vlak bij de weg! Twintig! En ik was op de heenweg in de bus al blij met drie herten.  Maar zoveel en zo dicht bij de huizen. Dat is niet echt natuurlijk gedrag. Lijkt mij als niet-natuurkenner.

Wel prachtig.



Was op aanraden van Marlou van het blog Ik kan Vliegen naar de tentoonstelling over Sisi geweest. Heel erg aan te raden, alleen vandaag de allerlaatste dag. Dus wil je nog, moet je NU gaan. En nog even geen files ivm de F1 of lekker strandweer. En ga je met de bus of trein (dat was net iets duurder dan de bus dus toch maar de bus genomen) dan heb je ook geen parkeerproblemen.

Leuk om door een stukje van Haarlem te rijden wat ik niet zo goed ken en ook weer wel.



2 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Bij ons zie je geen herten, dus als we eens ergens zijn en we zien er toevallig één dan zijn we ook helemaal blij.

klaproos zei

tja het is niet natuurlijk dit gedrag maar wat wil je de natuur wordt steeds mee afgenomen van de dieren, hup een snelweg door een bos heen, :-( vinden ze het gek dat er dieren sterven.... ik word zó verdrietig van dit soort dingen, mensen zijn grote egoïsten..