zondag 16 mei 2021

Brief

Voor slechts € 3,50 kan je het mooie en klassieke kinderboek van Tonke Dragt kopen. 





Brief voor de koning. Zag het boek liggen en kocht dit voor mijn kleindochters. Als ze hier zijn en kunnen lezen, dan heb ik een mini-biebje. Haha...Oudste is pas 4 hoor, maar nu beginnen met beleggen in boeken kan nooit kwaad.

En zeker niet voor die prijs. En alles wat boeken en kleinkinderen aangaat daar ben ik een uitermate zacht ei voor. 

Bracht mijn zomerdekbed (afgeritst van mijn herfstdekbed haha, samen maakt dat een Winterdekbed) naar de stomerij. Vond het best wel prijzig, maar bedacht terug naar huis dat ik die prijs gewoon over alle maanden moet omslaan. Kan het niet zelf schoonmaken, want heb geen droger (anders met een handje tennisballen in de droger), maar niet zeuren nu, het valt zo berekend best wel mee. Gooi het niet wekelijks naar de stomerij tenslotte. Propte het geheel in mijn bejaardenboodschappenkarretje en hoppa...zo kon ik het makkelijk vervoeren. 

Weer teruglopend in de regen vond ik die regen niet echt vervelend. Want wist al dat er regen aan zat te komen. En zeuren is dan nogal zinloos. Zeuren tegen wie trouwens? 




6 opmerkingen:

mrs H. te B. zei

Ik was mijn dekbed (net als mijn vakantieslaapzak overigens) wel eens zelf in een wasserij. Die hebben grotere trommels, drogers (en het restje drogen kan dan op de lijn), én het is minder vervuilend dat de stomerij. Ik geloof dat ik al met al een euro of 5-6 betaal daarvoor. Het duurt ook VEEL korter dan in mijn studententijd, ben vaak met een uurtje wel klaar. Is dat een idee?

klaproos zei

:-) alleen de kaft is al een plaatje, supermooi, en leren lezen, dat is goed, een vriendin van me geeft haar jarige neefjes en nichtjes een abonnement op een tijdschrift zo dat ze al vroeg gaan lezen, leuk...
mijn dekbed moet ook naar de stomerij......
ik ga eens zoeken wat dat kost :-)

xxx

Mevrouw W. zei

Als kind heb ik dat boek verslonden! En een paar jaar terug heb ik het gewoon weer eens opnieuw gelezen. Geweldig verhaal!

Bertiebo zei

Ik heb mijn dekbed heel lang naar de stomerij gebracht. Inderdaad poepduur. Ik kwam er pas vrij recent achter dat het ook gewoon in de wasmachine kan. Maar als dat bij jou niet lukt, vind ik het idee van mrs. H. te B. geniaal!

Marlou zei

Ha Cellie,

nounou... dat kost inderdaad nogal wat.
Maar dan heb je ook wat en... lekker schoon!!


groetjes van Marlou

nicole orriens zei

Dat is geen geld, voor zo'n prachtig boek!