woensdag 19 mei 2021

Fruit

 Van de week kocht ik een grapefruit, wat perziken en nog wat ander fruit. De jongen achter de kassa (ga nog naar een kassa, dan heb ik kans om eens wat te zeggen tegen iemand, voordat alle mensen al zijn weggesaneerd uit het afrekenproces bij de supermarkten) vroeg me of het een sinaasappel was of een grapefruit. En wat die andere dingen waren, nectarines? 

Dus ik als een brave burger uitleggen hoe hij het verschil kon zien. Had ik ze ook nog allemaal los op de band gelegd, dus niet in een zakje (doe ik nooit, zonde van een zakje, alweer extra plastic). Maar vond het wel grappig. 

Alle appels hebben een stickertje met de naam van de appel erop. Els Tar bijvoorbeeld. Kan je de appel bij haar naam roepen. Ha die Els!

Liep trouwens dit weekend een rondje met een blogvriendin. Zij in haar stad en ik alhier. Verbonden door de telefoon, met een oortje. Vond het een hele goede oppepper. Ontzettend lief van haar. En zo liep ik toch maar wel eventjes. Ondanks het slechte weer en vooral desondanks mijn weerzin tegen alleen lopen, zonder doel. 

Zo kan het ook. 



We are the fruit, adorning the legacy of every forgotten revolutionary.
Born in resilience, proud like a lion.
We are the birth of a new age.

Yu no man broko mi.
Yu no man broko, broko mi
(Mi na afu sensi!).




7 opmerkingen:

Marlou zei

Ahaaa Cellie,
dus dát is wat mensen doen, die aan het lopen zijn en "in zich zelf" lopen te praten...
Het is niet in zichzelf... het is met iemand in een andere stad.
Leuk idee!!

Soms heb je van die dagen, dat je niets zegt.
Dan moet ik echt even naar buiten om te kijken of er op z'n minst iemand gedag gezegd kan worden.

Ik ga dit even hardop lezen...

:-))

groetjes van Marlou

Bertiebo zei

Ja, dat is wel handig. Ik bel ook wel eens tijdens een wandeling.Dient meerdere doelen

Marlou zei

ha Cellie, even wat betreft het mini-filmpje... nee... het is niet versneld opgenomen. En ja....... de koffie was klaar!
:-))

groetjes!

Iris Papilio zei

Ha grappig dat zo'n jongen echt die soorten fruit niet uit kent.
Ik heb een paar van die kleine herbruikbare zakjes gekocht en die zitten in mijn tas. Daar doe ik het fruit in, want ik heb ook nooit zoveel dat ik een hele zak koop. En dan gaat er naderhand losse paprika, avocado etc. gewoon bij.

izerina zei

Wat een goed idee,op die manier gezamenlijk wandelen

klaproos zei

:-) .... soms schrik ik van mijn stem:-)
kan ook nog hé
xxx

Kliefje zei

Grappig, dat samen-alleen lopen!