maandag 11 oktober 2021

Terug

Hehe.....ik ben weer online!

Mijn splitter (van Z.) maakte kortsluiting, althans de stekker ervan en toen ik dat had uitgevonden durfde ik mijn modem niet meer aan te zetten. Want kortsluiting zit ik niet echt op te wachten.

Uiteraard direct de hulplijn gebeld en gechat, foto's geupload online en haha...u kunt ook online kijken (not!) via mijn mobiele telefoon die ik heel bewust via een andere provider heb. Want stort het hele systeem in elkaar dan kan je helemaal niets meer. Maar ik heb helaas geen ongelimiteerde bundel data op mijn mobiel, dus veel online zijn kon niet. Kon wel natuurlijk, maar wil geen hoge rekeningen achteraf. 

Na 5 stoppen te hebben verbruikt, kwam ik pas achter die kortsluiting trouwens. Ik wist niet wat het veroorzaakte, zag wel in welke groep de kortsluiting zat, dus even alles uittesten en ja...dan zit je zo 5 stoppen verder.

De provider stuurde mij iedere dag weer een nieuw setje kabels ter oplossing van het probleem. Kennelijk de standaard oplossing/protocol voor een kapotte stekker en niet werkend modem. Ik gaf het door waar het probleem werd veroorzaakt, maar het kwam niet door. Nogal frustrerend.

Dus het weekend - wifi lag er nog steeds uit sinds dinsdagochtend) uiteindelijk naar de bouwmarkt geweest. En voor nieuwe stoppen en om zo'n stekker te halen (of eigenlijk heet het een adaptor). Die moest besteld worden. Maandag in huis. Nou ja...dan haal ik 'm wel op want kon me niet voorstellen dat de monteur die ik dinsdag al had besteld, die bij zich zou hebben, vooral niet nadat ik 4 setjes kabels ontving. Elke dag eentje. Waar je voor thuis moet blijven en dan achteraf merkt dat het door de brievenbus gegooid wordt. Was het vertrouwen een beetje kwijt in een goede oplossing. 

Lekker thuiswerken ook. Niet dus en daarom naar kantoor geweest. Ook weer extra kosten (wel te declareren, maar altijd achteraf). Wat een fijn begin na mijn vakantie. 

De kunst was om rustig te blijven en te accepteren dat het nu eenmaal zo was en dat er maandag een oplossing zou komen. En kwam die dan niet; dan nam ik wel een andere provider. Er komt altijd een oplossing uiteindelijk. 

Lang en vooral saai verhaal, maar monteur die ingepland was 'ergens' tussen 08.00 en 13.00 uur kwam redelijk op de helft van de tijd, aardige en open vent (had ik me al op verheugd, een aardige man in huis!) en hij hoorde mijn analyse en gaf aan dat hij de huidige configuratie wel zou updaten naar anno 2021 (want was ooit door monteur van Z geinstalleerd tien jaar geleden), dan was er helemaal geen stekker meer nodig. En ja, die stekker/adaptor was doorgebrand. Kon je gewoon ook ruiken.

Hij wilde geen koffie, maar ging direct lekker aan de slag. Beetje praten met elkaar en ik weet dat ik dat goed kan; een eerste contact leggen, mensen op hun gemak stellen en een slap oh praatje maken. Ja, heb niet voor niets jaren in een commercieel beroep gewerkt he mensen, ook al wek ik de indruk misschien nogal een kluizenaar te zijn. Of een beetje een rare snijboon.

Een diamant heeft meerdere facetten denk ik dan altijd maar. 

Monteur gaf aan dat er eigenlijk een factuur zou moeten komen voor zijn werk en bezoek omdat het probleem niet door Z was veroorzaakt. Had daar al rekening mee gehouden, maar ook in mijn hoofd al bedacht dat ik zou uitkomen op een factuur van nul euro en zo eindigde het ook. Niet omdat ik zo aandrong, maar omdat hij zelf zag dat het allemaal spullen en installatie vanuit Z. was en nu weliswaar buiten garantietijd kapot en verouderd, maar goed....een leuk kadootje mevrouw. 

Zeker! En nog steeds geen koffie? 

Hij moest naar zijn volgende klant en ik ontving ondertussen nog een kadootje. Bloemen via de post! Hoe leuk! Vond hij ook.

En dan ga ik maar eens aan het werk, al hoewel ik daar geen moer zin in heb. Ga zo eerst maar eens even in de zon in de tuin van een bakje koffie genieten. En dan kijken er wat er vandaag moet op mijn werk.

Tijdens mijn vakantie deed een stagiaire mijn werk. Kan best natuurlijk. Hij was er al een week. Alleen toen ik vroeg waar de afspraken dan gebleven waren, zaten die niet in die map? Nee...dat vonden wij niet nodig. Ook niet nodig om mijn systematiek te volgen. Gewoon maar een beetje wat gedaan. Ging toch prima. Leuk toch de clienten met 'je' aanspreken? 

En de manager vond het niet nodig om te controleren of het allemaal wel goed of correct verliep. Want oh ja, ook hij gaat weg. Dus zonder enige begeleiding nam de stagiaire 3 weken mijn werk over. 

Dus bommen!

Zo kwam het op mij over althans. Zo komt het nog steeds op mij over. 

Maar goed; "ze kunnen mijn rug op" fluisterden de wijze dieren hieronder mij in. 

Terug dus




Afbeelding van Christel SAGNIEZ via Pixabay 









8 opmerkingen:

Jeanneke zei

Te-rug, wat je zegt!! En ten-aanval? Te-recht, zou ik denken.

Luz zei

En dat allemaal op je verjaardag! Wat een spanning en sensatie. Wens je verder een fijne en rustige dag en oh ja...nog gefeliciteerd!

guusje zei

Happy birthday oktoberkind. Je kent vast het liedje van Liselore Gerritsen wel.

Anoniem zei

Zo blij dat je terugbent. Ik maakte me zorgen.
Niets voor jou om zo lang uit de lucht te zijn.
anonieme volgster,
Marina

Mevrouw W. zei

Ik had je al gemist en al eens gekeken of jouw updates wel doorkwamen... Fijn dus dat je er weer bent!

Lot zei

Ben je ook nog jarig? Dan hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag

Wat een gedoe allemaal zowel thuis als op je werk.

Mevrouw Niekje zei

Gefeliciteerd! Een stagiaire die drie weken lang zijn gang mag gaan... nachtmerrie!!

Marlou zei

ha lieve Cellie,

oh jee...
Is me helemaal ontgaan, dat jij dus jarig was... maandag de elfde oktober...
Alsnog heeeel hartelijk gefeliciteerd.
Een mooie dag kan ik je niet toewensen, want die is al voorbij.
Maar wel: Een mooi en gezond nieuw levensjaar!

♫♪ Happy B-Day ✫♫♪ Happy B-day to you… Wishing U All The ßest♡ ◦˚˚°◦♫♪

Liefs van Marlou