woensdag 7 februari 2018

Aanstippen

Ben dol op stippen. En streepjes. Of een combinatie van beide.

Dat komt goed uit als je weet dat er een streepje door me loopt. Nou...zeg maar streep.

Mijn stippensjaal is af. Heb 'm geblocked zoals Lot zo lief in het commentaar aangaf. Is niet helemaal plat, maar ja...ik vind het wel goed, want zo lang koud is het niet in Nederland en ik wil de sjaal graag om. Beetje vreemde hoek, maar mijn telefoon heeft een klein mankementje.



Zag van de week in Koffietijd een dame die miniatuur breit. Echt kaboutertruitjes, zo lief. Maar ik ben momenteel op dunnere pennen een sjaaltje voor mijn eigen kaboutertje aan het breien en dat is al klein en fijn genoeg. Wel mooi als je het kan. Lijkt me vermoeiend voor je ogen. En wat die vrouw zei dat het haar kalmeerde, dat kan ik zo goed begrijpen. 

Zou vanochtend horen of ik inval-oppas Oma zou zijn vandaag, maar het is niet nodig. Helaas had het te maken met een overlijden in de familie van mijn schoonzoon. Dat doet me des te meer beseffen dat ik ruim baan mag maken voor het goede, het mooie en het zachte. Want het leven kan zomaar over zijn; of er geheel anders uitzien. 
En dat stip ik aan door erover te schrijven. Als reminder voor mijzelf. Want kort van memorie merk ik.

Op mijn Whiteboard kon ik Stippensjaal doorstrepen. 

Nu een heerlijk kopje koffie aan het drinken, van de huis-barista. Koffie met een klontje roomboter erdoor gestaafmixerd (is dat een woord?) ooit bij Gerlinde gelezen. Lekker. En ondertussen ook een groene salade gemaakt. 

Ondertussen was van het rekje opgevouwen en opgeruimd, nieuwe was opgehangen en alle spullen van het blocken weer opgeruimd. Alle spelden zitten weer het speldendoosje en in de naaidoos (doos is een themaatje) en die staat weer op zijn plekje in de kast. Niemand die dat ziet of opmerkt, maar ik wel. En het geeft me een prettig gevoel dat ik op die manier beter voor mijzelf zorg dan het huis een zooitje te laten worden. Te laten versloffen en verslonzen. 

Dat is ook de boodschap van de Flylady. Finally Loving Yourself. Stipje bij stipje en streepje voor streepje kom ik daar uiteindelijk. Dat ik daadwerkelijk voel en wil en besef dat ik er mag zijn en ruimte mag vragen. 






12 opmerkingen:

Lot zei

Ik lees op verschillende FB Haaksites mee en op het moment is de rijgsjaal helemaal in. Net zoals tijdje geleden een mooi engeltje "IN" was. Het engeltje was een kooppatroon en heb ik diverse keren gemaakt.

Bertiebo zei

Die sjaal is superleuk! Ik houd ook erg van stippen en strepen en overweeg momenteel een stippelkussen te borduren.

Anoniem zei

Goed gelukt.

Petr@ zei

Hij is leuk geworden!

klaproos zei

wat mooi hoe je dat beschrijft... je lijkt me een heel fijn mens door hoe je schrijft, dus laat je door niemand naar beneden halen hé.... anders kom ik met de stok :-)
je sjaal is prachtig geworden..

mooi lekker warm, heb je wel nodig nu hé
Your birthday on the 13 Moon Calendar is:
Resonant Moon day 6 — Year of the Blue Electric Storm
Your Galactic Signature is:

kin 72: Yellow Resonant Human
I Channel in order to Influence
Inspiring Wisdom
I seal the Process of Free Will
With the Resonant tone of Attunement
I am guided by the power of Flowering
I am a galactic activation portal enter me.

klaproos zei

oh jee sorry er hing nog wat achter mijn plakding :-)
dat moest een hartje zijn sorry

Nietzomaarzooo zei

Hartverwarmend!

Nietzomaarzooo zei

Moest even googlen naar wat dat is. Ah ja. Dat zou bij mij heel rommelig staan schat ik in. Haken moet ik mezelf nog leren.

Nietzomaarzooo zei

Ook leuk, stippen borduren.

Nietzomaarzooo zei

Kost niks en werkt als arbeidstherapie :)

Nietzomaarzooo zei

Had het gisteren al snel te warm erin.

Kliefje zei

Die stippensjaal is tof!