woensdag 14 februari 2018

Zeg het met bloemen

Er werd gisterenmiddag op de deur geklopt; de bloemist met een mega grote bos bloemen met Valentijnskleuren.

Even ....3 nano seconden wel .. dacht ik dat ze van Man met Hond kwamen, maar hem kennende was dat wel een heel erg kleine kans. Hij is niet iemand van dat soort gebaren. Ooit stuurde hij me een vriendschapsmail op 13 februari. Juist omdat iedereen het op de 14e doet. Maar dat is ook al weer meer dan 10 jaar terug.

De bloemist stond voor de verkeerde deur bij navraag.

Tsja.

You don't send me flowers eniemore.




the office GIF



Gelukkig had ik mijzelf dit weekend verwend met een mini bosje roze-witte tulpjes voor maar € 2,50 en die staan in een kleine accubak, kort afgesneden,  fijn de lente binnen te roepen. Groeien per dag boven de rand van de bak uit! Bloemen van mijzelf voor mijzelf. Ego tulpen zou je kunnen zeggen.

Even verder aan mijn agenda voor 2018 gewerkt; van een gratis kalender plak en knip ik dingen en die stop ik allemaal in een zwart notitieboekje wat ik voor maar € 2,--  kocht bij Flying Tiger. Een op maat gemaakte agenda. Geen Filofax, die leren omslag ligt al jaren in de la te wachten op betere tijden. Mooi leer, kadootje van mijn dochter een hele tijd terug. Ik zag dat mijn psycholoog dezelfde heeft.

Het is stralend weer, mevrouw Wust heeft haar rit gereden en ik ben benieuwd of er nog iemand sneller is dan zij.

Ireen Wüst rekent zelf niet op een medaille op de 1000 meter. "Deze tijd is niet goed genoeg. Ik had 1.14 laag moeten rijden. Nu is het deelnemersveld dat nog komt normaal gesproken te goed. Als ik een medaille win spring ik een gat in de lucht, maar dan hebben anderen steken laten vallen", zegt ze tegen de NOS.

Spannende races en uiteindelijk is het Jorien ter Mors die brons goud wint. Heel mooi die sterke benen te zien van de dames. Alleen maar spieren.

Nog wat lamellen van mijn luxaflex, nu bij de tuindeur,  schoongemaakt en zo heerlijk om te zien dat ook heeeeeeeeel langzaam werken resultaat geeft. Het is bijna klaar. Het fijne is dat ik het ook prettig vind om te doen. Voor mijzelf.

En de kranten die op mijn hoge koelkastcombinatie liggen om vuil op te vangen maar eens vervangen. Maandag gooide ik het tosti-rooster en een oude supergrote wok die al zeker 10 jaar ongebruikt daar staan en alleen maar vet opslurpen en dus telkens schoongemaakt moeten worden voor niets, weg. Oud en niet meer nodig. En ook niet meer mooi genoeg voor hergebruik. Ik haal de kranten weg en eronder is het brandschoon. Alle vet (heb geen afzuigkap) is in de kranten getrokken. Nog voor de zekerheid een doekje erover en een nieuwe laag kranten erop. Handig van kranten is, dat er een datum opstaat. Weet ik wanneer het de laatste keer was dat ik dit klusje deed.

Ben blij dat ik nog steeds oog heb voor het mooie en goede. Ook al haal ik de moed soms uit mijn tenen, ik haal het wel.












7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ter mors heeft een gouden plak gewonnen.

Anoniem zei

Goed zo!

Nietzomaarzooo zei

Oeps; je hebt gelijk. Heb mijn tekst aangepast. Senior moment.

Anoniem zei

Hoera voor ter Mors.

Kliefje zei

Oh dat van die bloemen! Wat een deceptie ;)

klaproos zei

ohhh je dat is balen van di e bloemen, * bummer*
maar de moed blijven opbrengen vind ik donders knap van je, :-) jij krijgt van mij een gouden plak

Gerdien zei

Voor zo'n fout hoort een bloemenbezorger je een gratis bos aan te bieden, wat een koekenbakker!