zaterdag 3 februari 2018

Minirokjes-Zwijmel

Toen ik de radio ontdekte, hoorde ik allerlei songs die al wat ouder waren op het moment dat ik ze hoorde, maar vond ze evengoed helemaal hip. Of ik hoorde ze bij een vriendin die wel al een radio 'mocht'. En minirokjes. Van suede, met van die knoopjes aan de voorkant. Ze leek wel een beetje op de zangeres van de groep, ook prachtig blond haar. En een nog leukere oudere broer.

En leuke ouders. Die elkaar zomaar kusten of de armen om elkaar sloegen. Die niet elkaar afsnauwden. Ik dacht dat ze een toneelstukje opvoerden, want ouders die aardig zijn voor elkaar? Da's niet normaal toch. Mijn kinderwens ging wat verder dan een minirokje met knoopjes aan de voorkant.







7 opmerkingen:

MelodyK zei

Prachtige muziek en ja ook jouw verhaal herken ik, had het zelf kunnen schrijven... in mijn geval werd het op onze 11e helaas erg triest doordat haar vader om kwam bij een auto-ongeluk in 72 (schuld van dronken chauffeur) ,...Jeetje je roept wel herinneringen op nu ...


fijn weekend

Anoniem zei

Zalige zwijmels. Wat een contrast tussen de sfeer bij haar en die bij jullie thuis. Triest.
Ik had gelukkig heel liefhebbende ouders.

Dwarsbongel zei

Wat een losbandig gezin was dat van je vriendin, zouden ze bij ons thuis gezegd hebben... ;)
Was dat genre muziek nou naar die groep genoemd of omgekeerd? Ach, ik heb het nooit gekocht, maar ook nooit de radio er om uitgezet. Best wel vrolijke muziek!

AnneMarie Winter zei

Ik vond ze geweldig, Middel of the Roda. Volgens mij heb ik er nog singletjes van. Echt gaaf vond ik ze. En ja mijn ouders waren wel gek op elkaar. Soms niet maar meestal kwam het wel weer goed.

Iris Papilio zei

Tjonge Cellie je verhaal doet me echt wat. Mijn ouders waren ook heel dol op elkaar.. en lieten dan ook echt wel zien aan ons. Jammer dat het bij jou zo anders was. Ben nooit fan geweest van deze groep.. Heb het te vaak gehoord bij mijn schoonouders. Als zij niet thuis waren draaide mijn schoonzusje de LP helemaal grijs.. ;-)

Happy Hulk zei

Fijne zwijmels!
En bij de gedachte aan minirokjes begin ik nog te zweten.

Joanne zei

Bij mij komen de herinneringen ook bovendrijven. Vooral het minirokje met de knoopjes aan de voorkant.
Ik had vroeger een gat in mijn hand wat kleding betreft. Ik zou een nieuwe jas kopen en kwam thuis met het beruchte minirokje. Van suède met knoopjes. Ik moest hem terug brengen van mijn moeder. Dat heb ik huilend gedaan. Ik zie het nog voor mij. Maar nu begrijp ik haar wel.

Liefs Joanne