zondag 4 februari 2018

Johnnie Walker

Gisteren kwam mijn dochter onverwachts langs. Ze had eventjes een auto tot haar beschikking en op de achterbank (jaha...in een autostoeltje hoor) kraaide kleindochter van pret. Dochter moest nog wat boodschappen doen en vroeg of ik zin had om mee te gaan. Daar was ze speciaal voor omgereden, want die boodschappen kan ze ook in haar eigen woonplaats doen. Ja, leuk om even gezelschap te hebben en met iemand te praten.

En natuurlijk te zien hoe kleindochter het maakt. Altijd leuker dan een filmpje of foto.

Stonden in de rij bij een grote drogistketen en ik zag iets qua vitaminen waar een vriendin goede ervaringen mee heeft. Maar jemig...wat duur. Nou zei mijn dochter, betaal ik het wel voor je.
Ze is een lieve schat, maar dat wil ik gewoon niet.

Ga eerst nog een tijdje door met mijn 'Vasten' weken (geen koek, snoep, Tony Chocoloney en zijn maten, lekkere verse broodjes en oude ook niet), meer groenten en kijken wat dat als resultaat geeft. En bewuster meer bewegen.

Ook keek ik dit weekend op Netflix naar documentaire "Fork over Knives" over hoe voeding allerlei welvaartsziekten kan verbeteren en in sommige gevallen zelf kan 'genezen'. Niet door 2 Foodfitmeisjes gemaakt, maar artsen en op basis van langdurige onderzoeken wereldwijd. Zeer interessant.

Dus in het kader van Loop 'm erin weer een eind gewandeld vanmiddag. Moest mij echt weer over mijn tegenzin over alleen lopen zetten, maar ook mijn dochter zei al dat ik gewoon een lekker muziekje op mijn iPhone moest zetten dan loop je zo een kilometer of wat zonder er erg in te hebben.
Muziekje nog niet gedaan, maar het was lekker koud, want me aan onderstaand liedje deed denken en dan loop ik sowieso wel lekker met het vooruitzicht op een warme kop thee als ik thuiskom. En een goed gevoel, want toch maar weer gedaan.







4 opmerkingen:

mirjam kakelbont zei

Gezellig dat je dochter met de kleine even langskwam!
Geen Tony Chocoloney knagen vind ik zelf nog het moeilijkst.
Leuk hè? Ja zuster, nee zuster. Ik herinner me dat ik deze serie als kind gezien heb.

Anoniem zei

Wat een heerlijke verrassing van je dochter. Ik keek donderdagavond ook met mijn dochter naar dat programma over voedsel. Op haar laptop. Indrukwekkend vond ik het wel, maar is het allemaal waar?

Iris Papilio zei

Heerlijk zo onverwacht met dochter en kleindochter op stap.
En joh.. wat ben je goed bezig!
👍🏻👍🏻👍🏻

Bertiebo zei

Ik heb van de week een hele plak Tony gegeten. Echt heel erg. En ook heel erg lekker