maandag 12 februari 2018

Kikker weer doorgeslikt vanochtend

Er bestaat een gezegde dat als je in de ochtend als eerste een kikker doorslikt, dan is alles wat daarna volgt vrij makkelijk
Dus eerst de rotklussen klaren en dan fijn relaxen. Haha!

Soms dienen rotklussen zich aan als je er niet op bedacht bent. Bij het schoonmaken van de WC - nog voordat ik helemaal aangekleed was, als onderdeel van mijn Flylady routine - merkte ik dat de bril een beetje loszat. Dus even voelen aan die moeren onder de bril en ja hoor...losser dan het hoort. Helaas schoot eentje helemaal los (een soort van halve moer?) en ik weet uit ervaring dat dit een rotklusje is (voor mij althans, kan best zijn dat iemand nu keihard lacht en denkt "als je dat al een rotklus vindt!!").

Dus maar direct en meteen weer maken, want ik zit het liefste boven op de wc. En heb wat met loszittende wc-brillen en die constructie. Ook hier een soort van 'vreemde' constructie en ik wist al dat je tegen de klok in moet schroeven, lekker in de ochtend met je blote handen op het gevoel want die schroeven zitten op een plek waar je nou niet lekker bij kan. Na vele mislukte pogingen en diep ademhalen en mezelf pushen om toch maar weer te proberen (want; wie anders doet het??) is het gelukt. Wel een bloedende vinger opgelopen, maar dan heb je wat.

Daarna liep gisteren de rits van een jaszak vast en bij het loshalen was hij helemaal kapot, dus ook dat vanochtend vroeg ook maar bekeken. Rotrits! Maar ja...de jas moet echt nog even mee want nog geen zomer, dus toch maar weer en weer en weer en weer, heen en weer en heen en weer proberen. Met een kaars erbij om de rits soepel te maken. En de ontwerper van die jas te verwensen, want te zwakke rits voor een jaszak.
Maar goed; het is ook weer (tijdelijk ben ik bang) gelukt. En eens even nadenken of ik er zelf een andere rits in kan en ga zetten. Of op een andere manier dit ga oplossen; klitteband? Knoopjes? Drukknopen? Of gewoon maar accepteren dat de ritsen van de jaszakken niet meer werken en dus een open zak (= niet funtioneel meer) in de winterjas. Jammer, want ik prop graag van alles in een zak.

De eindafrekening van mijn vorige energieleverancier is er ook. Met een leuk bedragje terug, maar dat is een gedeelte uit eigen portemonnee. Ik zag namelijk al direct bij de start van mijn contract dat er pas per de tweede maand van het contract begonnen was met innen van de maandbijdrage, dus rekende al dat ik een maand mis. Nu heb ik wel zuinig gestookt en het is een vrij warme winter, dus wist dat ik terug zou krijgen plus bonus, maar altijd goed te weten dat er nog een maand verrekend moest worden. In ieder geval kloppen mijn eigen schattingen van het terug te krijgen bedrag en heb ik me niet rijker gerekend.

Rondje Bless the House gedaan. Dat is eigenlijk altijd prettig.

En dan maar weer aan de telefoon met de gemeente. Waar ik te horen kreeg dat mijn terugbel-verzoek in behandeling is maar dat de ambtenaar 5 dagen de tijd heeft om me terug te bellen. Waarom krijgen burgers niet een Handboek Soldaat eigenlijk?

Enfin; alle kikkers zijn doorgeslikt; tijd voor leuke dingen!

Foto van Pixabay


Het hagelt en onweert inmiddels en het is zo wit buiten dat het sneeuw lijkt. Mooi hoor. En alle vogels die bij de Nationale tuinvogelteldag (driedubbel woordwaarde bij Scrabble) zich niet lieten zien, zijn nu allemaal gezellig in de tuin aan het vergaderen. Lekker druk gekwetter. Ik zie een lekker dik roodborstje en even later een magere (vast nog een jonkie). Zo lief.

Net ook nog even een mini-meditatie gedaan. Om even stil te zijn. Om te beseffen dat ik er ben.

Kom op; maak er een fijne week van zeg ik hardop tegen mijzelf.




9 opmerkingen:

Anoniem zei

Een tijd terug moest ik een instantie bellen. Ik zag daar erg tegenop, dus na enig dralen deed ik mijn harnas aan, gordde mijn zwaard om, steeg op mijn strijdros, reservemunitie bij de hand etc. en ging bellen. Was binnen 3 minuten gepiept! Kreeg helemaal gelijk en sorry en excuses!
Was ik helemaal in shock, omdat het "gevecht" niet nodig was. Heel aparte ervaring was dat.

Anoniem zei

Voor jou ook een fijne week.

Koffie Digitalix zei

Je hebt alle kikkers voor de hele week al weggewerkt volgens mij ...

Anoniem zei

Eat that frog is een uitstekende methode. Goed gedaan! Wordt vast een fijne week en de kikkers steeds kleiner......

Nietzomaarzooo zei

Grappige omschrijving. Wel prettig dat het ook zonder strijdkleding kan :)

Nietzomaarzooo zei

Idem dito.

Nietzomaarzooo zei

Er ligt nog wat onafgewerkt kikkerdril.

Nietzomaarzooo zei

Dank je.

Kliefje zei

Ik zie die wc klus zo voor me. Jammer dat er niet iemand even een foto van gemaakt heeft ;)