woensdag 28 februari 2018

Linked-out

Vooruit, de kachel een graadje hoger overdag, dus op 16 graden, want het vriest buiten redelijk vandaag en het sneeuwt heel licht.
Heel mooi die liefelijke sneeuwvlokjes. Als ik naar de weersvoorspellingen kijk, is het volgende week alweer over.

Een salade voor de lunch gemaakt van het stuk overgebleven Selderijknol die ik gedeeltelijk in de Erwtensoep gebruikte  en die soep is nu eindelijk ook op + wat in de vriezer gestopt.

Interessant allemaal; not.

Elke dag krijg ik updates van mijn LinkedIn netwerk (Feestboek in zakelijke vorm) in mijn inbox. Meestal klik ik ze weg. Dat hele 'netwerken' interesseert me momenteel geen reet. Het is ook een soort van flauwekul netwerk, want ik kreeg ook verzoeken van familie om daar te linken. He...dit is mijn zakelijke netwerkomgeving hoor.

Maar tijdens mijn zakelijke carriere heb ik veel mensen ontmoet en dus ook veel 'linkjes' gelegd. Over de 500 wel en dan ben je in LinkedIn-land een topper. Als accountmanager ontmoet je veel mensen, spreek je veel mensen, maar is de deal gedaan, dan is het wel klaar. En ga je in een andere branch werken, idem. Dan is je DMU een andere.

Maar verdwijn je in de luwte, dan is dat hele netwerk een farce. Want mensen verdwijnen naar andere bedrijven, krijgen andere functies, kennen die naam op het visitekaartje allang niet meer en in jouw plaats zijn al 26 anderen gekomen. Of je bedrijf is failliet gegaan, doorgestart, andere naam gekregen en opgeslokt in een groter concern.

En de grote vraag blijft voor mij nog steeds of ik uberhaupt weer terug moet en kan en wil in de Ratrace.

Dat soort vragen vind ik nu nog vrij stress-verhogend merk ik. Leuke columns her en der hoe je als 50 plusser moet leren omgaan met een manager van 28 (mijn kinderen zijn ouder!!) of dat je moet weten wat scrummen is of lekker netwerken rond de pingpongtafel. Yeah....Been there done that, got the T-shirt (wat niet meer past).

Net als Adam uit Cold Feet in zijn nieuwe werkkring; te herkenbaar!



En ik wil dat soort situaties gewoon niet meer. Dat je bij voorbaat als als kansloze ouwe muts wordt afgeserveerd.

Laat mij mijn stukje maar wandelen vandaag, lekker warm ingepakt met mijn kekke mutsenhoedje uit New York, de oude Timberlands ook in de USA gekocht van mijn dochter en mijn nog altijd heerlijk warme leren handschoenen van de V&D. 

V&D???? Mies Bouwman, Ruud Lubbers....wat en wie zijn dat??

Je wordt ouder papa geef het maar toe!










2 opmerkingen:

Koffie Digitalix zei

Ik heb toevallig vandaag weer een linkedIn account aangemaakt. Had het vorige van de zomer verwijderd om heel wat redenen die jij noemt. Nu nieuwe connecties leggen. Wel alleen mensen van wie ik nog weet wie ze zijn... ;-) Kijken of ik dat vol weet te houden. En of het helpt? ik zou het niet weten..

Iris Papilio zei

Lekker buiten wandelen? Met je warme spullen aan en de zon erbij zal het wel gaan, maar koud is het wel. Succes!
Heb ook ooit een LinkedIn account gehad, had het echt niet meer nodig nadat ik stopte met werken. Soms zoek ik nog wel eens iemand, maar ja, verder dan de eerste page kom je dan niet en zou ik dus weer een nieuw account aan moeten maken. Dus jammer, dan maar niet.