dinsdag 6 februari 2018

Wat verdien je?

Leuk format op tv (volgens mij alweer afgelopen) over wat men denkt wat iemand in een bepaalde beroepsgroep verdient. Allemaal mensen in de panels die zelf ook niet bepaald weinig verdienen.

Er waren maar weinig mensen bereid om hier open over te zijn en op tv te vertellen wat ze bruto verdienen per maand.

Nee, nodig me dan liever uit voor een programma over "hoe vaak doe je het per week".

In sommige landen is er totale openheid over salarissen. Is het gewoon te vinden online wat iemand verdiend per jaar. En daaraan gelinkt - stel je begaat een verkeersovertreding - wat je moet betalen. Dus niet een vast bedrag, maar gelinkt aan je inkomen.

Het was voor velen een shock hoe weinig een zzp-er verdient bij een regionale krant. € 0,13 per woord. Voor haarzelf ook, maar gelukkig had ze een partner die goed verdiende zei ze snel.

Jemig!!

Dat is nou precies waarom er nog steeds van dat soort kaboutersalarissen aan vrouwen (meestal vrouwen moet ik politiek correct schrijven) worden betaald. Omdat het om een 'baantje' gaat. Iets voor 'erbij'. Geen kostwinnaarschap. Want dan zou mevrouw het niet redden. Nu is het voor de 'leuke' dingen. En nemen teveel vrouwen genoegen hiermee.

Wat verdient Astrid Joosten

Nu moet ik zeggen dat ik niet echt schrok van het jaarinkomen van Astrid Joosten (€ 14.000 per maand) maar me wel realiseerde dat haar maandsalaris nog niet eens mijn jaarinkomen is.

Wat ik wel verdien (maar dat voel ik nog te weinig) is dat ik me omring met mensen die het goed met me voorhebben. Die me niet 'een lesje willen leren'. Of wat mijn psycholoog gisteren hierover zei dat het Passief-Agressief gedrag is.

Dinsdagochtend: Wachten op een appje van ManmetHond dat we gaan wandelen - hij heeft een auto en komt hierheen en dan een uur later dan de normale tijd appen dat hij zich verslapen had en oh ja...het had ook niet gekund vandaag want hij moest op een tijdstip dat we nog ergens samen aan de wandel zijn,  elders zijn.
Dus hij wist het allang.
Ik had inmiddels geen zin om weer zelf aan de bel te trekken, want had al 3 x eerder voor Pierre Snot met wandeloutfit klaargestaan. En 2 weken geleden wel 2 uur met hem hierover gebeld; wat er nou precies aan de hand is en wat de echte reden is van zijn kinderachtige gedrag.

Sta je daar me je wandelschoenen in de aanslag, je kleding op een eind lekker buiten wandelen aangepast (toch maar een hemdje onder mijn trui aangedaan, want het was op dat moment een aantal graden onder nul). En geen afspraken gemaakt vandaag, want er stond al een Wandelafspraak.



Kon mezelf dus enorm zielig vinden en zie je wel......ik ben voor niemand belangrijk genoeg om zich aan een afspraak te houden te gaan denken.
Of ik kon direct mijn jas aandoen, sjaal om, handschoenen aan en gaan!!! Ik vind mijzelf belangrijk genoeg om te gaan wandelen. Met me, myself and I. De enige betrouwbare persoon vandaag. Ik hou me wel aan de afspraak met mijzelf.

En zo zag ik heel veel merels in het bos, allerlei vinkjes en op de achtergrond waren mannen heel veel bomen aan het omzagen, want die hadden de Iepenziekte las ik eerder. Straks een hele kale achtergrond en wachten tot de jonge boompjes weer wat volume hebben. Jammer, want die Iepen stonden er al jarenlang.

Het was knalblauw de lucht, lekker friskoud, zag alleen maar hardlopers onderweg en liep nog een extra stuk want wilde na afloop bij het winkelcentrum een bolletje witte Acryl halen voor een mini-dasje voor mijn kleindochter. En om iets te doen te hebben met mijn handen en mijn frustratie dus niet weg te gaan snoepen, maar iets anders te doen.

Wilde thuisgekomen het liefste de gordijnen dichtdoen en me verstoppen, want voelde me iemand die toch niet de moeite waard is, ondanks al dat stoere alleen-lopen. Of misschien wel juist doordat alleen-lopen. Kan ook geen Valentijnsgedoe meer zien momenteel. Stop die ballonnen maar ergens waar de zon nooit schijnt.

Afbeeldingsresultaat voor houdt het dan nooit op gif

En dan heb ik ook nog eens met mijzelf afgesproken dat ik beter oplet op wat ik in mijn mond stop (ok...die van hem dus ook nooit meer) en niet ga troost-eten.

Vooruit: verder breien maar weer. Alle klussen weer gedaan voor vandaag en de gemeente wederom bellen over de status; daar heb ik nu 'de kracht niet voor'. Tenzij de postbode rond 18.00 toch nog iets in de brievenbus dropt.




6 opmerkingen:

Luz zei

Jij verdient het beste! XXX

Inge zei

Wat ik al die tijd lees is dat hij niet heel betrouwbaar is qua afspraken. Vraag jezelf eens af of je steeds zin hebt in die afwijzing? Het blijft het gevoel voeden dat je niet belangrijk genoeg bent. Kies voor jezelf en voor mensen die het wel echt goed met je voor hebben. Echt hoor, je bent een leuk mens en ik lees je graag!

Anoniem zei

Ik zou die loser loslaten als ik jou was. Zo ga je toch niet met mensen om ...

klaproos zei

:-) ik moet wel lachen om je heerlijk eerlijkheid, en ja.... ik zou hem loslaten, iemand die geen afspraken na kan komen ligt er bij mij na 2 keer uit,
14.000 euro per maand???? dat vind ik walgelijk, dat zou verboden moeten worden, da's ook niet eens mijn jaarsalaris ???? gadverdamme wat een oneerlijke zaak ....
blehhhh toch niet gek dat mensen ontevreden worden...
heb ik niet eens een ex man:-)

Joanne zei

Misschien een schop onder je kont? Goed bedoeld hoor.
Eerlijk gezegd zou ik hem en schop geven. Wat een nare vent. Drie hoog het raam uit. Je bent veel te goed om af te wachten of meneer zin heeft om te wandelen. Laat hem maar lopen! En dan bedoel ik loslaten. Weg ermee!!

Je kunt pas van een ander houden als je van jezelf houdt. Zo waar. Je mag er zijn. Laat je niet zo behandelen. Je bent zoveel meer waard.

Liefs en een knuffel, Joanne

Anoniem zei

Ik hoef niet te weten wat voor exorbitante salarissen er verdiend worden, kijk liever niet te veel naar wat anderen meer hebben. Er zijn er altijd nog die het veel slechter hebben dan ik. Dus tevreden met wat ik wel heb. En die man die telkens afspraken afzegt, zo een heb ik ook gekend en wat voelde het goed om op een gegeven moment tegen hem te zeggen, nee nu komt het mij niet uit, ik wil niet aan het lijntje gehouden worden , hoe leuk dat lijntje af en toe wel is. Dus hem duidelijk gemaakt dat hij niet meer welkom was en succes aan die andere dames die wel in zijn l.lverhalen trappen. Was het een gemakkelijke beslissing? Nee, daar ben ik eerlijk in en het heeft ook tijd gekost om tot die beslissing te komen, maar een paar jaar later kan ik zeggen dat het de beste beslissing was voor mij. Liever alleen dan zitten wachten op...