vrijdag 12 januari 2018

Jump!

De nieuwe 'oude' i-phone bleek geen foto's (en dus ook geen video's) te kunnen maken met de front-camera. Wel met die camera waarop je je eigen hoofd ziet in je schermpje (back-camera). Zo maakte ik gisteren die foto van de dienstmededeling op de deur van de Fundatie.

Dus wederom lezen online hoe ik dat zou kunnen oplossen. Resetten. Bij diverse apps de camera optie uitzetten en dan weer resetten. En als laatste redmiddel de fabrieksinstellingen terugzetten.

En uiteraard eerst daarvoor een backup maken.

Merkte dat ik daar een beetje gespannen van werd, - dat ik iets moest fixen - maar vond toch dat ik alles moest uitproberen om te kijken of het me zelf lukte. Om niet als een oudje te boek te staan die niet meer met de moderne technologie om kan gaan.  Nou ja...die van een paar jaar terug dan in dit geval.

Maar helaas moest ik mijn dochter toch doorgeven dat het me niet gelukt was, dus ligt de bal nu bij haar.

Gelukkig kan ik wel filmpjes ontvangen en wat superleuk: kleindochter loopt een paar stapjes los!

A small step voor Kleinkind, but a giant leap for Oma!!


Afbeeldingsresultaat voor a giant leap for mankind gif

Daar springt mijn hart toch een meter de lucht van in. En dat is heel goed, want ik voel me vandaag nogal niks. En weet nu nog niet zo goed wat ik daaraan kan doen. En of ik er ook wel iets aan moet doen. Het is zoals het is. Het waait wel weer over.

Ondertussen hangt de was lekker te drogen en de vorige batch is opgevouwen en opgeruimd. Kan straks nog even wat slopen strijken, altijd rustgevend.

En even naar buiten, ook al is het nog zo somber en grauw.

Oh ja...en dan wel plaatsen, deze post. Niet in concept laten staan.






2 opmerkingen:

Anoniem zei

Van die nietsige dagen heeft iedereen wel eens, waait idd wel over. Geen groot alarm, maar gewoon prettig uitzitten.

Anoniem zei

Proficiat met je stappende kleindochter.