woensdag 31 januari 2018

Schrappen en snijden

Op mijn lijst stond voor vandaag een aantal zaken uit te pluizen en te schrappen qua vaste donaties en abonnementen die van proef/gratis naar betaald dreigden te gaan. Ook die staan al klaar in mijn Excel overzicht. Nu nog even de gegevens erbij zoeken.

Dus gebeld (fijn als je geen telefoonbereik hebt) of een ouderwetse brief geschreven. En uiteraard staat er in alle scripts van de klantenservice dat je dan opeens een grote korting kan krijgen of een donatie kan doen die nog minder is. Maar dat doen we momenteel allemaal maar niet, want ik kan niet overzien wat er financieel nog staat te gebeuren in dit jaar qua inkomsten.

Zoals ik al eerder schreef doet de Fanclub 'raar'- ik krijg geen overzicht op de vaste dag en zoals het zich laat aanzien dus ook geen uitkering. Maar mijn ervaring is ook dat als ik nu aan de bel ga trekken ik een slapende hond wakker maak en dat is niet goed. Slapende honden van fanclub wakker maken.

Misschien is het morgen al weer 'normaal' het betalingsverkeer. Wordt die medewerker wakker die mijn uren moet doorgeven aan de afdeling betalingen. Nu moet ik maar wel wat van mijn spaargeld overboeken anders kan de huur morgen niet afgeschreven worden.
Blijft lastig, per week betaald worden. En zo weinig ook. Maar goed. Het is niet anders en ik ben blij dat ik op die manier inkomsten heb.

Dus ik probeer mijn stressgevoelens daarover onder controle te houden. Adem in......en adem uit. En ben ontzettend blij dat ik geld kan overboeken van een spaarrekening.

Nu moet wil ik de rest van de dag even niet meer aan moeilijke zaken denken of ze doen. Ga ik straks nog maar wat slopen strijken; daar word ik altijd rustig van. Hoop ik.
Jemig; wat is financiele onrust toch enorm kut met peren altijd.



Afbeeldingsresultaat voor scrapping gif


Had nog op de valreep de punten op mijn Hema klantenkaart aan de voedselbank gedoneerd. De Hema is denk ik de enige organisatie waar je punten kan sparen die maar een jaartje inwisselbaar zijn. Nou had ik er niet zo veel; maar het lijkt me wel vreemd en helemaal niet klantenbindend deze korte houdbaarheid van punten.
En ook op de valreep toch maar wel een kleine aanvullende tandverzekering genomen. Dat kon ook nog tot en met vandaag.

Gisteren liep ik een stuk te wandelen en zag een vogeltje in de bomen heen en weer hippen. Ik kende het vogeltje niet (hij mij ook niet) en zocht even in de tuinvogel-app. Waarschijnlijk een Appelvink. Wat leuk die gids; maar ik vrees dat ik steeds meer een soort van Baardmannetje word (vooral als ik niet epileer) Uren naar vogels turen.

En vanavond allemaal even naar de volle maan turen: een mooie blauwe supermaan.

Nu maar even snel naar de brievenbus, want het is tijdelijk even droog!





3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik hoop dat we de maan te zien krijgen. Hier piest het al de hele dag.

mirjam kakelbont zei

Het is al heel de dag zwaar bewolkt maar wie weet gebeurt er nog een wonder. Gisteren scheen de maan helder en bijna vol.
Strijken doe ik altijd met een muziekje in mijn oren, dan gaat het voor m'n gevoel sneller.
Groetjes

Kliefje zei

Heb ik ook gedaan van die hema punten. En ook ik vind het jammer dat ze maar zo kort houdbaar zijn. En eerlijk gezegd ook lullige kortingen geven. Vind het een kaart van niks.