dinsdag 12 november 2019

Wolkenbruchs wunderliche reise in die arme einer schickse - Netflix

Op Netflix een heerlijke film bekeken met bovenstaande titel:


Geweldig, vooral die moeder die zo over the top op alles reageert. Aanrader. Gaat over een jongen die in een Orthodox Joods gezin opgroeit en aan de vrouw moet, uiteraard een Orthodox-Joodse vrouw. Dus er wordt gekoppeld, uitzetten besteld, huwelijken gepland, maar Motti wil niet.

Gisterenavond heel weinig kinderen aan de deur gehad, want het regende pijpenstelen en katten en honden zoals ze in het Engels zeggen. Maar was blij dat er in ieder geval nog een paar zijn geweest, want ik word altijd zo vrolijk van die blije gezichtjes. Ik moest van mijzelf vanochtend de rest van het snoep weggooien, want ik kon me slecht beheersen. Heel slecht. Mega slecht.

Nu lijkt het ook de hele dag een dierenwinkel te gaan regenen, dus direct bij het opstaan mijn Flylady taak in de badkamer gedaan en dooooorr met solliciteren. Mag ik straks een troost-kopje koffie.

Heerlijk geslapen trouwens, want had gisteren mijn winterdekbed aan elkaar geritst en omdat ik een zeikerdje ben ook nog de bovenkanten, waar geen rits zit, aan elkaar geregen zodat het echt één geheel was. Dus geslapen onder de winter-opstelling en geen pyamabroek nodig. Wel lekker die sokken erbij.
Werd nog wel wakker van keiharde hagel op mijn ramen, maar sliep daarna weer door.


3 opmerkingen:

Luz zei

Ik ga even kijken of de film bij ons in de buurt draait, lachen en op sommige fronten zeer herkenbaar.

Anoniem zei

Hier ook pijpen van stelen, met af en toe zon. Lekker huishoudweer.

nicole orriens zei

Oh, ik herken dat van het weggooien van het snoep... Het is zonde, maar ik kan er ook niet van afblijven...