vrijdag 7 januari 2022

Voetenbankje

 Op mijn kantoor heb ik mijzelf een voetenbankje kado gedaan. Gelukkig had ik die op voorraad!


Nog een dagje werken zo direct en dan weer niks. Werd vanochtend wakker met het idee dat collega L. zo'n chagrijn is. Altijd snauwt ze op kantoor en op mailtjes antwoord ze met 1 woord. En tegelijk bedenkend dat ze al twee keer eerder een week vrij nam heel recent omdat ze het niet meer trok. Teveel dossiers op haar naam. Dat stemde me direct milder. Hoe zou ik reageren?

Hup...naar kantoor jij en denk na voor je oordeelt. 



10 opmerkingen:

Kliefje zei

Dat kan, zogenaamde verzachtende omstandigheden.
Maar je kunt dan nog steeds normaal communiceren.
Ik vind het altijd een flutexcuus.
(Ik heb er ook zo eentje op mijn werk nl. Ga wat anders zoeken. Of minder werken. De rest kan er nl niks aan doen...)

nicole orriens zei

Wat een slim voetenbankje! En wonderlijk inderdaad hoe perspectief veel kan doen voor een reactie op iemand.

Marlou zei

Ha Cellie,

nee... die collega... geen excuus. Anderen zijn er dan de dupe van en de sfeer op het werk is te snijden.
Toch lief van je, dat je het begreep...

En dat voetenbankje: ideaal!

Prettig weekend, Marlou

Bertiebo zei

Tja, een collega kan je stemming zeer beinvloeden. Al is het er maar één

mrs H. te B. zei

Ha, jij hebt je goede voornemen al te pakken - good for you (en voor je collega's....)

pourquoi pas ??? zei

Wat oordelen? als iemand zich loederig gedraagt dan is ze dat op dat moment. Een ander heeft niets met haar shit te maken. kus

izerina zei

Begrip is goed,maar je grens bewaken ook

Mevrouw W. zei

Iemand kan best wel slecht in zijn/haar vel zitten, maar daardoor chagrijnig doen zal haar niet helpen. Ik heb een collega die niet graag op vrijdag werkt en op vrijdag ook altijd met een kwade blik in haar ogen rondloopt. Lekker dan!

Mevrouw Niekje zei

Lief dat je begrip hebt, maar als ze er doorheen zit helpt deze houding haar ook niet, want dan krijgt ze weinig positiefs terug en wordt het vast niet beter. Lekker je eigen ding doen hoor, het is maar werk!

Firma Fluitekruid zei

Toch vind ik het wel goed dat je beseft wat er mogelijk achter haar gedrag zit. Het lukt niet altijd om dat op te brengen,en dat hoeft ook niet. Maar als het wel lukt, is het misschien wel makkelijker om haar er mee te confronteren. Soms hebben mensen zelf niet in de gaten wat het effect van hun gedrag is.

Je kan bv. eerst vragen; hee, gaat het wel helemaal goed met jou? En dan: rot dat je er zo doorheen zit. Dacht het al te merken. Maar hee, je weet wel dat ik daar niks aan kan doen, hè? Ik doe ook gewoon mijn best. En als je mij gaat afsnauwen, heb ik ook geen leuke dag.

Wellicht ontdooit ze dan. Of niet, dan heeft ze gewoon een vervelend karakter en dan weet je dat tenminste ook weer. Hoe dan ook... Als ze dan chagrijnig blijft doen, kan je dat steeds weer aanhalen: Hee,weet je nog? Niet met mij, hè? Want zelfs als je iemand begrijpt, mag je nog wel voor jezelf opkomen.