maandag 27 februari 2023

Cool

Zou even koffie drinken bij mijn zoon en zijn vriendin. En hun verhalen horen over hun vakantie. Hij had mijn dochter ook uitgenodigd en die appte in de ochtend dat ze mij wel zou ophalen. Ook goed. Had de reis met de bus al uitgezocht dus fijne verrassing.

In de ochtend telefoontje. Ze stond met oververhitte motor aan de kant. Of ik wist wat het zou kunnen zijn. Koelvloeistof te weinig? Die was net bij de laatste beurt al gecontroleerd. Omdat ze dichtbij haar vader was, belde ze hem of hij koelvloeistof had (ik had dit ook nog wel, maar al meer dan 11 jaar oud, dus of dit goede kwaliteit is?) en dit bijgevuld kon worden. Ondertussen ook al haar garage gebeld (vriend van mijn zoon) en die gaf aan dat ze haar auto beter bij de garage kon zetten, leek op lekkage, dan keek hij er maandag wel naar, want indicatielampjes gaven ook al aan dat ze hier niet mee moest doorrijden. 


Afbeelding van imagii via Pixabay 





Vader reed mee naar de garage, daarna naar haar werk, auto gehuurd en toen mij opgehaald en richting broer. Alles liep een beetje uit en ze moest in de middag nog meer dingen doen en vroeg me of ik op de kleindochters wilde oppassen, dan had ze even haar handen vrij.

Graag! 

Had niet echt op hun bezoek gerekend, maar ze wisten de weg, waar staan de vouwblaadjes, de schaartjes, het lego en zo enig...ze knipten allebei in hun kleding. De ene per ongeluk en schrok zich rot en de ander moet altijd haar oudere zusje nadoen dus hoppa....kijk Oma! 

Gelukkig ben ik niet voor 1 gat te vangen, zelfs niet 2 en die heb ik maar even fluks gerepareerd. Komt het toch nog van pas dat ik goed kan naaien. 

We gingen uiteraard ook lekker naar buiten, spelen in de naburige speeltuin en de simpelste dingen zijn dan heel bijzonder voor hen. Heerlijk toch? 

Binnen een tent gemaakt, altijd fijn die dekentjes op de bank en met wat wasknijpers, dus dat was ook al weer avontuurlijk en nieuw, naast verstoppertje spelen en oh bless....nul uur schermtijd. Ook geen tv laat staan die verschrikkelijke youtube familie waar ik de naam niet van wil noemen. 

Voorlezen, lezen, fantasielezen, fantaseren dat de onderkant van de krukjes de tanden van de draak waren en dat de draak ze ging opeten (we lazen uit Maar eerst ving ik een monster). Geniet van wat er allemaal uitkomt uit die koppies. Soms een beetje stout, maar dat hoort er ook bij, maar nooit gemeen. 

Gebruik je fantasie maar lekker en of ze een beetje patat lusten (Airfryer Ahoy). De ogen waren groter dan de maag, maar het feit dat het kon en een minikaas-soufflétje erbij en dan nog een berg olijven (die het beste in de smaak vielen) ernaast. Een paar keer wat mandarijntje gepeld. En ik had nog wat plakjes kaas in de vorm van een muis. Maar daar haalde ze de oren vanaf, want raar hoor...Hahah Oma! 

Dus toen hun moeder begin van de avond ze ophaalde konden ze zo doorrollen in bed. Ik ook eigenlijk maar ik moest nog even puinruimen en afwassen en mijn lunch voor de volgende dag klaarzetten. En zorgen dat alles in de restafval-klikko zat die in de ochtend aan de weg gezet moest worden. 

Was heerlijk om de verhalen van mijn zoon en zijn vriendin te horen en de foto's van hun vakantie te zien en een heel leuk souvenir te krijgen. Ook de halfbroer waarvan ze pas veel later hoorden (paar jaar geleden pas, al vermoeden ze wel dat hij bestond) was uitgenodigd, maar hij kon niet. Ze hebben regelmatig contact en dat is niet dankzij de inspanningen van hun vader. Mooie mensen die kinderen van mij. 





4 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Jammer van de auto, maar voor de rest heerlijk om te lezen.

izerina zei

Heerlijk zo'n weekend met nazaten

Bertiebo zei

Dat was een mooie dag! Wel vermoeiend, maar geen naar soort moeheid

Mevrouw Niekje zei

Ik moest erg lachen om het knipverhaal! Ik knipte ooit het haar van mijn pop, gekregen van oma en opa. Bij ieder bezoek van het oude stel verstopte ik mijn pop achterin een kast. Gelukkig werd er nooit naar de pop gevraagd!