donderdag 23 februari 2023

Roodborstje

Was in de tuin wat aan het snoeien en bekijken wat er allemaal groeit. Zag een Roodborstje op een tak zitten. Hipte dichterbij en zat vlakbij me. Wat een koddig vogeltje. En niet bang voor mensen. Ik bewoog niet hoor, want vond het veel te leuk om te kijken wat het Roodborstje allemaal deed.

En alles waar ik me verder zorgen over maak vandaag, verdween met dit vogeltje. 

Goed onthouden als er op mijn werk weer gezanik en gezever is. En als (alweer) de belofte van Grote Veranderingen wordt gegeven en alle nieuwen (weer een heel roedeltje, zonder ervaring in dit vak) blij denken dat dit echt waar gemaakt gaat worden. Terwijl ik zie dat de nieuwen direct alweer te zwaar belast worden om straks opgebrand weer af te haken of elders hun heil zoeken. 

Roodborstje, vlieg maar lekker heen waar ze goed voor je zijn. En er lekkere hapjes op je wachten. En een warm nestje.




Afbeelding van Manfred Richter via Pixabay 


5 opmerkingen:

izerina zei

Mooi om te onthouden,zo'n klein parmantig vogeltje

KnutzEls zei

Zoiets kan de hele dag doen oplichten. Op Instagram volg ik putman_and_robin. Zo leuk om te zien.

pourquoi pas ??? zei

Misschien was het Vlas. Wat heerlijk he om dit soort dingen te kunnen zien. Dan zijn we toch rijk.

Bertiebo zei

Mooie blog! En ja, zo werkt het. Bij mij ook.

Sylvia zei

Ik heb iets te vaak een Roodborstje om me heen ;)