maandag 16 oktober 2023

Past altijd

Het gezegde gaat dat ook al wordt je lijf dikker of dunner je tenminste nog altijd dezelfde schoenmaat hebt. Je voeten houden altijd dezelfde maat. 

Klopt niet. Ook je voeten kunnen dikker worden of breder. Of zelfs langer. Of je kan geen hakken meer verdragen. Loopt niet fijn, je balans is zoek. Of te weinig steun aan die schattige sandaaltjes. Nou ja, verzin het maar. 

Het enige wat dan wel altijd blijft passen zijn oorbellen. En die fleuren je outfit ook nog eens lekker op. Vind ik dan.

Heb daar ook een leuke collectie van. Sommigen heb ik al heel lang, zo lang dat ze weer opnieuw in de mode zijn. 

Ooit jarenlang bescheiden zilveren ringetjes gedragen (wel extra dik, dat was toen trendy), maar nu is bescheiden een beetje 1950, dus bengelt er regelmatig iets kleurigs aan de lellen.

Iets wat past bij de kleding of het juist extra ophaalt. 


Image by Karsten Paulick from Pixabay






5 opmerkingen:

izerina zei

Ja zelfs armbanden kunnen te klein worden

Lot zei

Mijn voeten zijn 2 maten groter geworden van 41 naar 43 en breeeed
Ringen gaan in de loop der jaren ook moeilijk om, vooral doordat de knokkels door artrose vervormen.
Oorbellen clips heb ik 160 paar van, deels geerfd van moeder en schoonmoeder, paar zelf gekocht en het meeste van de kringloop

Anoniem zei

Ik zou graag willen dat mijn voeten groter werden

Bettie zei

Dat was ik

Sylvia zei

Ah! Dan was het cadeautje bingo dus.