maandag 16 maart 2015

Fake it until you make it

Vanaf vandaag doe ik net alsof ik voor mijn eigen bedrijf werk en werk ik mijn plannen uit, zodat ik geheel in de startblokken sta als mijn uitkering eindigt. Ik was al eerder begonnen, heb al een plan liggen, maar nu ook maar in de 3e en 4e versnelling en die klanten gaan zoeken.

Mocht dit allemaal niet lukken dan kan ik altijd nog bij de sociale dienst aankloppen denk ik maar zo en wie weet win ik ondertussen ook nog de staatsloterij of zo haha...of word ik toch nog ergens aangenomen.

Las van een bijeenkomst voor startende ondernemers alhier ergens in april dus die uitnodiging hangt op de koelkast.

Jarenlang heb ik voor allerlei andere ondernemers klanten gezocht, bezocht en gevonden en veel geld voor hen verdiend. Tijd om al die vaardigheden nu maar eens voor mijzelf te gebruiken. Ik schijt 10 kleuren stront natuurlijk want ik heb straks helemaal niks of niemand om op terug te vallen en mijn bedrijf is geen bedrijfje voor de fun of een leuke hobby.

Maar ik heb zooo geen zin om me aan allerlei voorwaarden te moeten houden en onzin zaken te moeten doen, omdat ik anders geen centjes krijg. En ik besef heel goed dat ondernemers helemaal niets krijgen als ze geen inkomsten hebben.

Maar om als een lam naar de bijstandsslachtbank te moeten gaan, na mijn hele volwassen leven onafhankelijk te zijn geweest, altijd in mijn eigen onderhoud en dat van mijn kinderen (en soms ook nog van mijn echtgenoot haha) te hebben voorzien...Pffffffffffffffffff......








7 opmerkingen:

Petr@ zei

That's the spirit! You go girl!
Ik weet zeker dat het je gaat lukken! Goed van je!
Heel veel succes!

Anoniem zei

Succes hoor, kan me voorstellen dat je dit wil proberen en liever niet in de bijstand komt!

Anoniem zei

Succes!

Lot zei

Veel succes gewenst,welke sector ga je proberen aan de gang te gaan.

mariimma zei

Succes!

Ivy zei

Kan me voorstellen dat je niet naar de bijstandsslachtbank wilt, maar als het onverhoopt wel zover zou komen, moet jij je er zeker niet voor schamen. Jij solliciteert je een slag in de rondte, doet alle moeite om aan een baan te komen, dus treft je weinig (of helemaal geen) blaam dat je niet betaald aan het werk komt.
Zet 'm op!

Janne zei

Succes!