zaterdag 28 maart 2015

Wanneer zie ik je weer zwijmel

Manlief was op reis, naar een familielid ergens in Zuid-Frankrijk en we waren nog niet zo lang getrouwd.

Dit liedje hoorde ik vaak op de radio in die tijd en werd voor mij mijn 'theme-song'. Wekenlang (zo lang was hij weg) gezongen. (En ja; ik beken; de dansjes erbij gedaan!)



Had eigenlijk een andere liedje van de dames, achter bezien, mijn 'theme-song' moeten maken, maar ja...je bent jong, verliefd en naief. En je wil graag in de liefde geloven en van voor altijd en eeuwig.



En toch is het prachtig om een nieuwe generatie daar wel in te zien geloven, maar met minder naieviteit, maar wel met dezelfde hoeveelheid hoop en vooral liefde.


13 opmerkingen:

Anoniem zei

Wel zuur voor jou dat het eerste nummer niet meer van toepassing is. Dank voor deze heerlijke zwijmels.

Nietzomaarzooo zei

Gelukkig geen zuur gevoel nu hoor. Het is zoals het is.

Albert y Mara zei

Heerlijk deze "DUBBEL GOUD" van jou voor de 'soulbrothers and soulsisters' van TOEN. We hebben allebei heerlijk meegezongen. De seventies wat hebben we daar veel in ontdekt. Fijn weekend. Groetjes van twee babyboomers die nu als beroep hebben: "Levensgenieter".

Anoniem zei

De drie graadjes, heerlijk. Vooral de tweede doet mij veel goed omdat het ooit door mijn vader tot lijflied werd gebombardeerd, waarbij hij ondeugend glom als het voorbij kwam. Dank!

matroos zei

Leuk om weer eens te horen.Zag je veel in die tijd al die synchrome danspasjes.

Elisabeth zei

Tja gedane zaken nemen geen keer .Maar wel heel lekkere oude muziek in elk geval .Die Dirty Old Man die bij mij zijn handen niet thuis kon houden geef ik in gedachten nog wel eens een trap tegen zijn ......
Groetjes Elisabeth

Bibje zei

muziekjes die ik met vriendinnetje zong, en dan die dansjes ja haha
Toen had je nog geen K3 en dergelijken, toen had je gewoon The Three Degrees!
Stond wel op wat hoger niveau :)

Joanne zei

Leuk!! Uit onze verkeringstijd. Prachtige keuze deze week.

Liefs Frederique

Ria zei

Prachtig. Goede keuze

Groetjes, Ria

Nicole Orriëns zei

Ik ken beide liedjes. Ik vind ze erg leuk!

Huisvlijt

Petr@ zei

Alle 2 leuke liedjes, echte meezingers!
Vandaag geen weer om er op uit te gaan he? Wat een troosteloze bedoening buiten!

natasja zei

Leuk om maar te kijken ook, die dansjes!

Dwarsbongel zei

Twee kanten van dezelfde medaille, die allebei mooie muziek hebben opgeleverd. Laten we zeggen: de één in majeur en de ander in mineur...?