zaterdag 21 maart 2015

Lente zwijmel

Vandaag is officieel Lente. 21 maart
Ik werd echter wakker van regen op mijn raam en het ziet er buiten niet echt lekker lente-achtig uit. Maar kijk je goed en beter dan zie je dat er wel degelijk Lente in de lucht zit. Al weken.

Het mooist vind ik de Kastanjebomen. Hun dikke knoppen beloven in de winter al dat er altijd weer Lente komt na een periode van kou en stilstand. Altijd.

De takken die ik een paar weken geleden snoeide van een te grote boom en waarvan ik een aantal in een vaas deed, lopen uit, krijgen blaadjes. Zo mooi om te zien. Als ik door een bosachtig gebied wandel, dan zie ik dat per dag (he...zo vaak loop ik hahah) veranderen en intenser van kleur worden. Het geel doet bijna pijn aan je ogen.

De zwijmel van vandaag zong de hele week al door mijn hoofd en is onlosmakelijk voor mij met de Lente verbonden. En moest ooit de hele tekst voor mijn lessen Frans uitpluizen dus ik kan ook nog meezingen en begrijp wat meneer Fugain zingt.

Le Printemps


Maar ook denk ik dan aan weer lachen, plezier mogen en kunnen hebben, de natuur (in mij) die ontwaakt. De cyclus van het leven.



Het dartele van jonge lammetjes, hun onschuld (en een oud-manager die mij op de snelweg altijd lammetjes aanwees en dan likkebaardend zei; Lekker...met Thijm).

Maar ook De Liefde, Prille jonge liefde, onschuldig, lief en vol vertrouwen.  Het begin van een relatie.




11 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijke nummers waarop je ons trakteert. Dankjewel.

Petr@ zei

O ja geweldig lied van Michel Fugain ( ik heb ook La belle histoire even geluisterd)
Brigitte Kaandorp kan ook best gevoelig zijn, meestal is het gieren geblazen.
Morgen zal het weer beter zijn zeggen "ze".
Daar hopen we maar op want wij zijn in de tuin bezig.
Fijn weekend!

Anoniem zei

Was er maar een leuke tandarts-assistent dan ging ik er met meer plezier naar toe.......
Maar Brigitte is altijd prijs! Fijn weekend!

Albert y Mara fotoblog zei

Afgrijselijk Brigitte Kaandorp, is Mara niet mee eens.
Van de tandartsassistente van Peter de Koning worden we elk jaar vrolijk omstreeks deze tijd, al is Lente in Twenthe ook leuk. Fijn lenteweekend toegewenst.

Ria zei

Laten we hopen dat er nog zoveel lentes en zomers komen voor iedereen

groetjes, Ria

Dwarsbongel zei

Hier kies ik voor Brigitte! La Kaandorp vind ik altijd heerlijk in haar gespeelde chaos, maar hier zet ze zó ongelooflijk mooi en gevoelig die onvermijdelijke situatie in het jonge mensenleven neer...

Joanne zei

Ik heb genoten van de nummers. Nu maar hopen op een mooie lente met veel zonneschijn.
Een fijn weekend.

Liefs Frederique

Trees zei

Oh wat een heerlijke nummers heb je erbij gezocht! De lente is zo heerlijk!
Laten we allemaal maar lekker genieten!
Fijne zondag!

natasja zei

Ja... mooi die mevrouw Kaandorp... kwetsbaar...

Bibje zei

Ach Brigitte Kaandorp, kreeg het liedje toegestuurd van ex-schoonmoe van dochter, omdat ex-schoonzoon het echt een liedje vond vond voor mij.
Mooi kwetsbaar en hoopvol....
ik hou van de lente!

matroos zei

Ah die Brigitte hoe herkenbaar bij al die ledevedu's ooit van kind hier.