zondag 21 mei 2023

Eksterjong

Toen mijn kleindochters een dagje bij mij waren, hoorde ik in voortuin eksters kwetteren. Maar het klonk anders dan normaal. Ik keek door het raam en zag in de struik, voor mijn raam, een nog jonge ekster hoppen. Zijn ouders in de boom ernaast. 

Riep mijn kleindochters erbij, zette een krukje neer zodat ze door het raam konden kijken en vertelde ze dat de Eksterouders net als Coco riepen dat hij nu weer thuis moest komen. Want het eksterjong zag eruit alsof hij nog niet snapte hoe en wat. Wel een half uur lang kwetterden ze erop los. Hipten dichter naar het jong en hop joh...uit die struik nou!

En wij zongen: Coco kan het!




Ze vonden het interessant (hoop ik). 

Toen ik de voortuin wat opruimde vandaag keek ik of ik het eksterjong nog ergens zat (of dood lag). Veel verstopplekken in de tuin, geen keurige tegeltuin met 1 pot en 3 geraniums. En veel katten die de hele dag buiten lopen te jagen.




3 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Mooi om zo van dichtbij te kunnen kijken.
Hier hebben de eksters ook jongen. Ze worden nog gevoerd maar ik denk niet meer voor lang. Nog even en ze kunnen alles zelf.

izerina zei

Wat leuk voor je kleinkinderen. Je hoort misschien of ze er thuis over verteld hebben

pourquoi pas ??? zei

Zeker weten dat het interessant was zeker als er een tekenfilm is waarmee je kan associëren en je er een verhaal over verteld. Kleinkind hier was helemaal gefascineerd door een worm. Het zit zo in hen dat pure en ik kan er zo blij van worden. We gaan zo koffiedrinken bij haar ouders , voel mij niet zo tof maar haar moeder stuurde een ingesproken bericht van dat lieve stemmetje en toen dacht ik; ja ik ga. Ik hoop dat jij een hele fijne dag hebt gehad met jouw dametjes. liefs.