woensdag 31 mei 2023

Queen Charlotte

De Netflix serie Bridgerton vond ik te zoetig, slappe verhaallijn en historisch niet kloppen dus keek ik die niet uit. Maar de spin-off Queen Charlotte bekoorde me wel.

Gedeeltelijk op ware feiten gebaseerd en gewoon een fijn romantisch verhaal en vermaeck. Precies wat ik even nodig had in stressvolle tijden. 

Kreeg ook goede recensies. En als geïnteresseerde in kostuumhistorie ook fijn om te zien. Al die Watteauplooien! 

Klik hier voor meer informatie over de kostuumontwerpen: Kostuumontwerpen Queen Charlotte



Of Netflix de zaken juist heeft uitgebeeld? Pas onderstaande kijken als de de serie hebt gekeken in verband met spoilers! Nog meer mensen deze serie gezien?






5 opmerkingen:

Jo zei

Ik heb geen Netflix, dus ik ken deze serie ook niet.

Ik volg wel Huppeldepup Harry (ben de naam even kwijt) op BBC-first, waar je laatst over schreef. Enig!

Een hartelijke groet van Jo.

Mevrouw Niekje zei

Bridgerton vond ik ook niks, maar nu heb je maar deze nieuwsgierig gemaakt terwijl ik niet van plan was om te kijken!

Roelie zei

Nog niet gezien maar staat op mijn lijstje. Bridgerton wel helemaal gekeken. En idd zoetsappig maar o al die kleren en decors zijn zo leuk😉

Bertiebo zei

Ook ik vond Bridgerton niks, Vond ik wel vreemd van mezelf. Dus ik noteer deze, thanks

pourquoi pas ??? zei

De decors en kostuums van Bridgerton waren inderdaad erg mooi maar jeetje wat slecht. Keek toch hoor, ben een doorzetter. Ook Charlotte vond ik wel erg flauwig maar net iets minder en toch is het best leuk om te kijken. Ben er later meer over op gaan zoeken over het echte verhaal en dat is dan wel interressant.