zaterdag 13 mei 2023

Geluk

In vrijheid kunnen genieten van mijn tuin, even geen verplichtingen, de zon schijnt volop en ik kan me een krant veroorloven op zaterdagen. Kopje zelf gezette koffie erbij en zo direct de was buiten ophangen. 
En dan daarna in de tuin rommelen. Omdat het kan. 

Blij voor mijn vriendin die voor het eerst Oma is geworden. 

Geen sneeuw in de tuin van mijn broer in het hoge noorden, dus hij heeft zijn gras voor het eerst weer gemaaid. 

Mocht vandaag gewoon weer wakker worden. 

Weten dat het goed gaat met mijn kinderen en kleinkinderen. 

Als ik het interview lees met schrijfster Roxanne van Iperen over onveiligheid thuis, ben ik gelukkig dat ik mijn kinderen, hoop ik, op tijd uit zo'n situatie heb gehaald. Om niet te herhalen hoe het bij mij thuis voelde en toeging. 









2 opmerkingen:

izerina zei

Soms zijn het de kleine,maar ook grote zaken,om dankbaar voor te zijn

Mevrouw Niekje zei

Fijn zo'n dagje dat alles fijn is en goed gaat. Hoeft inderdaad niets groots te zijn. En de wetenschap dat je kinderen en kleinkinderen het ook goed maken is ook iets om even bij stil te staan.