donderdag 12 september 2024

Aan de slag!

Verder met het optimaliseren van de inrichting van mijn nieuwe laptop. LibreOffice gedownload. En ook nog een back-up unit installeren, nu gebruik ik mijn oude laptop nog even daarvoor.

Wat zaken weer opruimen. Opgespaarde oude batterijen in de daarvoor bestemde bak gegooid. Onderweg scheurde plastic zak, alles over de vloer van het winkelcentrum. Nou ja...gelukkig waren het geen eieren. Alles weer opgeraapt en in de batterijbak kunnen doen. 

Voor het eerst een jas aangehad sinds weken weer. Dat voelde altijd zo heerlijk zomers. Zonder jas de deur uit kunnen. Zomers en zorgeloos. 

Had opeens zin om gehaktballen te maken. Al zo lang niet gedaan. Nu was het kneuterig weer en donker, ideaal om ballen te maken, dus die staan ook weer klaar. Een aantal invriezen en voor morgen niet nadenken wat ik ga eten. Broccoli ligt al in de koelkast klaar net als een aantal zoete aardappels en paprika.

Werken is ook weer vooruit plannen om juist wat rustiger thuis te komen.

Hoe doen jullie dat?




6 opmerkingen:

Anoniem zei

Een goed georganiseerd huishouden brengt rust. Als je snel iedere avond met koken kunt beginnen, blijft er meer avond over voor andere dingen.

Lot zei

Hoe ik het precies deed werken en huishouden weet ik niet meer, wel dat ik het rustgevend en ontspannend vond om dingen te gaan staan snijden.

Griemmank zei

Jij bereidt de dingen goed voor en dat brengt inderdaad veel rust. Ik geef je groot gelijk. Er is niks mis met een goeie planning, ook al moet er ruimte zijn voor onverwachte dingen. Ik ben zelf erg van de lijstjes en het afvinken. Altijd gedaan en het scheelt mij in ieder geval een heleboel stress en gedoe.

Bertiebo zei

Ik werkte heel vaak op zondagmorgen op mijn school in mijn klas. Allerlei klusjes die ik dan door de week niet meer hoefde te doen en veel minder afleiding dan thuis met drie kinderen. Iedereen vond het raar dat ik dat deed, maar mij hielp het. Mijn man ging dan vaak zwemmen met het spul. Tot de nieuwe directeur het me verbood. Want ja, ik had ook van de trap kunnen vallen. En dan lag ik daar...

Anoniem zei

Alles vooraf plannen en klaar zetten gaf rust; afvinken in mijn hoofd.
Een van de grootste voordelen van niet meer hoeven werken is het.
Geen planning meer, kijken op de dag zelf wel hoe het loopt en wanneer.
Geeft zo’n rust en ik ben er nog elke dag blij mee. Het voelt net of mag ik elke
dag een cadeautje uitpakken.
Natuurlijk snap ik dat jij hier nu niets mee kunt.
Ik vind het ontzettend knap zoals jij je leven leeft en kleur geeft.
Je mag / moet er trots op zijn.

Mevrouw Niekje zei

Hier een strakke planning. Nav de planning worden de boodschappen besteld en gedaan. In onze keuken hangt een glazen bord waarop ik per dag schrijf wat we eten en erachter T of N, dus wie de kookbeurt heeft. De planning zet in in een Excelbestand, dit doe ik al sinds 2008 en ik kan dus af en toe ook in diezelfde planning kijken als ik even geen inspiratie heb. In 2008 aten we trouwen wel heel anders dan nu, bijna dagelijks vlees, nu 1 soms 2 keer per week. Leuk om te zien hoe dat is veranderd. Ik maak vaak eten in het weekend voor in de vriezer, dan hoeft er door de weeks minder gedaan te worden. T. heeft meer tijd en maakt dingen op de dag zelf of de dag ervoor.