vrijdag 6 september 2024

Zo dan

Even een goede reminder. Weet heel goed dat onderstaande klopt. En dat ik altijd weer opveer na een mindere dag. Dat ik die energie uit mijzelf kan trekken en daarvoor dan niet van anderen afhankelijk wil zijn, dat is al te makkelijk. En ik wil mensen ook niet lastig vallen met mijn mindere dagen. Trouwens, mindere dagen. Ik geniet van het even niet hoeven reizen, werken en op tijd ergens moeten verschijnen!

Laat me maar even op dat soort dagen. 

Had een oefening in wachten. Op een monteur in het huis van mijn dochter. Dus wel op tijd daar zijn en geen internet, dus blij met mijn meegebrachte boek. Om 16.30 uur kreeg dochter nog sms dat monteur onderweg was. En toch niet gekomen, want iets liep uit, bleek na 17.00 uur. 

Nieuwe afspraak gemaakt, maar haar hele schema loopt in de war, want geen internet is niet kunnen thuiswerken en dus andere dingen regelen met de kinderen. Ik moest even op mijn tong gaan staan, want bijna floepte ik eruit dat ik ook wel daar kon zitten. Maar niet nodig, ze regelt het zelf prima en niet zaken uit handen gaan nemen omdat jij het dan beter zou hebben geregeld. Niet bedisselen en regelen voordat er iets gevraagd wordt. 

Mijn schema ook naar de klote. De hele middag voor niks daar gezeten. Wel interessant boek gelukkig. Kwam laat in de avond thuis, want ook nog oppassen in verband met een BBQ op het werk van mijn dochter, deed thuis mijn internet verbinding het ook niet. Lekker tot de volgende dag laten liggen, wel nog even modem gereset, maar dat gaf geen resultaat. Laat maar gaan Sjaan!

Later zag ik gelukkig dat er weer verbinding was. Ook weer vanzelf opgelost dus. Zaak is vandaag mijn energie niet weg te laten druppen. Geniet nog even van de vrijheid!


Low days exist to remind you that you still have choices.


High days, Cellie, exist to remind you how fast you rebound… among other things.


Boing,

  The Universe

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoe onthand we toch zijn geworden als het internet het niet doet! Ik ook hoor.
Marijke

Anoniem zei

Niets moeten, niets hoeven en lekker uitrusten, is ook vakantie.

izerina zei

Toch prettig,dat je kon helpen,al zat je voor niets

Mevrouw Niekje zei

Heel, heel soms ligt het internet er hier een paar minuten uit, vreselijk vind ik dat. Je zal zien dat je dan net iets wil opzoeken, bezig bent aan een blog of een serie aan het kijken. We kunnen gewoon niet meer zonder. Op het werk is er ook wel eens een storing, soms duurt het maar kort, maar als het lang duurt kan je echt niet meer werken.