dinsdag 3 september 2024

Alarm

Ha; dan is het dus tijd om de was op te hangen. En alweer 12.00 uur. Eerst die was maar doen, want had me voorgenomen dat ik graag mijn slaapkamergordijnen wilde wassen deze vakantie en dat moet dan op een zonnige dag, dan kunnen ze weer dezelfde dag gemonteerd worden.

Allez-hop! Aan den slag. Zo lekker, de witte was doen. Geeft me altijd een fris en schoon gevoel. Ik hoef het alleen maar op te hangen, de wasmachine doet al het zware werk, maar de aanblik van zo'n volle droogmolen. Heerlijk!

Las een aantal oude blogs terug en zag dat ik 10 jaar geleden een nieuwe laptop kocht. Zolang heb ik ermee gedaan. Want nu, met dank aan belastingvoordeelregeling via mijn werk, weer een nieuwe laptop! Fijn he.

Lees nog even wat heel oude blogs verder na en zie dat ik in die tijd veel structureler opruimde. Dus hoppa: aan de slag met 27 dingen wegdoen/weggooien. Zo maak ik direct ook ruimte voor mijn nieuwe laptop in een la. Twee vliegen in één klap. Altijd goed. Zie trouwens dat ik genoeg knutselmateriaal heb voor een hele BSO, dus voorlopig even niets meer aanschaffen. Kijk eerst in de la!

Blader door oude schriften, een soort dagboeken uit de tijd dat ik bij een C allcenter werkte. Huiver er nu nog van en kan nog steeds het script voor een creditcard van een bepaalde bank, zo oplepelen. Heb daar ook een goede stem voor. Een bankenstem!! (Als in iemand die veel op de bank hangt denk ik). 

Het bureau liet die campagne alleen doen door mensen die redelijk ABN spraken. Jammer dat ze niet een bankensalaris gaven. Of bankenbaanzekerheid. 

Merk dat ik nu pas een beetje losser ben, al wacht ik nog steeds op de uitspraak van de rechter. Lees ook terug hoeveel mijn moeder normaal vond wat ik allemaal regelde en deed voor haar. Onder het mom van daar ben ik te oud voor om me nog in te verdiepen. Regel jij dat maar kind. 

Oh, wat ik een zeer aparte vraag van de rechter vond was of mijn moeder van al haar kinderen evenveel houdt. Denkt ze nu echt dat ze daar een eerlijk antwoord op krijgt en, bovendien, wat is dat voor een rare vraag en hoe is dat relevant.






5 opmerkingen:

Petra zei

Goh, wat een vraag, ja. Misschien ging het de rechter ook om de reacties van iedereen op deze vraag. Verongelijktheid, verdriet, misschien blikken naar de broer of zus van wie jij overtuigd bent dat die het is? Nou ben ik zelf niet zo'n mensenkenner, dus ik heb geen benul wat de rechter dan mogelijk heeft gezien.
Ik hoop vooral dat jij wat tot rust komt over deze kwestie. Je hebt je best gedaan, en veel is ook afhankelijk van anderen... is dat misschien goed genoeg?

Veel plezier met je nieuwe laptop, met je gewassen gordijnen, en met je BSO :-)

izerina zei

Die rechter had beter kunnen vragen,wie van de kinderen echt van hun moeder houdt

Bertiebo zei

Krijg je dan niet te horen wanneer die uitspraak zal zijn? En verder dacht ik wat Izerina hierboven zegt

Nicole Orriëns zei

Wat een rare vraag inderdaad van de rechter... Heel apart.

Anoniem zei

Oh, fijn dat je de rechtszaak achter de rug hebt!

Ik vermoed dat de rechter dat helder wilde hebben, het belangrijk vond om kenbaar te maken aan alle aanwezigen. En eerlijk geantwoord of niet: dit staat voor eeuwig genoteerd.
En nu jij je beseft hoe weinig je moeder door heeft gehad wat je allemaal voor haar deed en doet, zullen anderen nu ook weten welk werk je allemaal verzet (hebt). Niet dat er direct iets zal veranderen, maar ook hier geldt: ontkennen of kleiner maken is er niet meer bij. Jouw rol is zichtbaarder geworden, zo lijkt het als ik het lees, en dat lijkt me een goede zaak!
Liesbeth