zondag 15 september 2024

Hear hear

Was al langere tijd niet helemaal tevreden over de plek waar mijn hoorapparaatoplader stond en dus even flink door het zelfgemaakte door de vader van mijn moeder houten kistje geraust waar hij op stond, want dicht bij een stopcontact. En handige plek, bij binnenkomst kan ik ze zo in de oplader gooien. 

In dat kistje dropte mijn dochter - toen ze nog thuis woonde, zo lang geleden dus al - al haar parfumsamples en lege flesjes etc en in de loop van de jaren dropte ik daar ook wat losse dingen in en het was geheel onoverzichtelijk wat er nu in lag en bovendien, propvol!

Alle oude en lege flessen weg gemieterd. Weet zeker dat mijn dochter ze niet meer hoeft, die snapt nu ze een eigen huis heeft, dat rotzooi, nog steeds rotzooi blijft, maar dan in haar eigen huis. 

Doordat die kist nu leeg is, kan ik daar mijn oplader, doosje om de apparaten in te drogen en het doosje om de apparaten in mee te nemen onderweg, in opslaan, bovendien ook nog mijn horloges in bewaren, dus minder rommelige aanblik als ik mijn kastje zie. Want ik begon me steeds meer te storen eraan. Een echte rommelverzamelplek, de Bermudadriehoek voor rommeltjes.

Qua tijd ben ik er echt niet heel lang mee bezig geweest. Vooral door het meeste weg te gooien en alle samples in diepvries zipbags te doen. Die doneer ik dan wel. En vond nog wat lieve kaarten van door de jaren heen van mijn kinderen en vriendinnen. Die horen in het kaartenlaatje. Ook al overvol. 
Dus daar mag ook de stofkam doorheen. Nou, stofkam, grove borstel meer!

Merk dat ik in een stemming ben om eens lekker op te ruimen. Waar ik niets meer mee doe, weg te geven of weg te doen of weg te gooien. Ruimte maken in mijn huis en hoofd heet dat. 

Bekende stemming?




5 opmerkingen:

mrs H. te B. zei

Ja, ik ben ook al zo bezig. Ik kwam bijna de schuur niet meer in, zeker nu de fiets er voortdurend ongebruikt in staat. Heb een hele rollator vol oud glaswerk weggegooid - ZOveel flesjes, vaasjes etc heb ik ECHT niet nodig!
En dan vindt je zomaar geweldige stekjes potjes, waarvan je niet meer wist dat je zE had...

Bertiebo zei

Zeker! Zo tevreden als het gedaan is!!!

izerina zei

En dan ook onverwacht lieve dingen tegenkomen

Roelie zei

Zeker! Opruimen is heerlijk. Er is weer overzicht en ruimte. Pas nog op een rommelmarkt gestaan en wat dingen verkocht. Ook dat ruimt lekker op. Ruimte in huis=ruimte in je hoofd. Succes met opruimen

Anoniem zei

Komt me heel bekend voor. Ik heb nu vakantie en dus lekker de tijd om op te ruimen. Bovendien word er nu eindelijk overal dubbelglas geplaatst door de woningouwvereniging, wat betekend dat ze overal goed bij moeten kunnen dus al dat opruimen komt goed van pas. Verschillende ritjes naar de kringloop gemaakt en eindelijk een oude kast uit de schuur weggedaan, hij stond al scheef en erin stond nog veel wat gewoon wegkon, maar omdat het uit het zicht staat vergeten.Dus kast weg, troep weg en schuur weer opgeruimd.