woensdag 15 augustus 2018

Duifjes

Moest wel even wennen aan een wekker om 04.45uur,  maar goed; alles went tenslotte. Wat me veel helpt is vooral tegen mijzelf te zeggen dat ik het kan. Dat helpt echt. Positief zijn tegen mijzelf.

(En ja...in het verleden deed ik dat soort dingen zoveel makkelijker, maar dat was toen en nu is nu).

Het is nog niet licht, pas als ik op de trein stap dan komt de zon op. Dochter appte al dat iedereen slecht geslapen had en dat dochter ook al wakker is. Dus meteen aan de bak.

Het fijne is dat het kind nooit in een slechte bui is (zonder koffie!!!). Wakker worden, oogjes open en hahah....weer een nieuwe dag. Wat heerlijk lijkt me dat om zo te kunnen leven. Kan natuurlijk ook wel, maar wij volwassenen denken vaak als de wekker gaat aan alles op de agenda  en wat koud in de ochtend en wat moet ik voor boodschappen doen en wat zit mijn haar raar.

Had het verzoek een boodschapje te doen in de buurt en dat is prima, want dan heb ik een leuk excuus om erop uit te gaan. Met kleinkind uiteraard hahah!

Alleen had de Appie geen halal-kip meer, dus ben ik in de buurt maar eens op zoek gegaan naar een slagerij. Kon me nog vaag herinneren dat er ergens diversen zaten, maar ook dat schoonzoon had gezegd dat een slager met vakantie was. Nou ja...op onderzoek. En ik zag al diverse dames met een bekend tasje lopen, dus er moest er wel eentje ergens zitten.
Missie geslaagd. Wat een leuke buurt is dat.

En zo grappig dat ik iemand groette en die heer tegen mijn kleinkind zei dat het leuk was dat ze met haar moeder op stap was. Hahah....dan was ik er wel laat bij, bijna een echte Sarah, maar ik bedankte hem voor het compliment en zei dat ik haar Oma was.

Nog even wat Fuuten brood gegeven, maar ik geloof dat dit niet meer mag waar mijn dochter woont. Ach...leef eens gevaarlijk! Alleen stopte mijn kleindochter alle stukjes brood in haar eigen mondje. Tsja...Wel is ze dol op vooral duiven. Roep alleen het woord brood al en je hebt er zo 10 om je heen.
Roekoe!



Vanavond opletten dat ik op tijd afrem en naar bed ga, want morgen alweer vroege dienst.  Kreeg een aantal stukken zelfgemaakte quiche mee dus dat was heerlijk. En morgen kip Mam!






4 opmerkingen:

Iris Papilio zei

Oeps.. dat lijkt me ook niet zo fijn. Tegenwoordig kan ik ook niet meer echt tegen vroege afspraken, maar ja soms kan het niet anders.. Je hebt vast weer genoten! En mama genoemd worden van je kleinkind... haha, geweldige opsteker toch?

Anoniem zei

Dat is me een tikje te vroeg. Knap van je.

Liesbethblogt zei

Ik ga nooit een ochtendmens worden. Maar dat nummer heb ik als kind zoveel geluisterd heerlijk!

Petr@ zei

Zo’n lief liedje, uit de goede oude tijd.
Kwart voor 5 opstaan, dat is wel heel vroeg, wel wennen lijkt me.
Leuk dat je het met je kleindochter zo gezellig hebt!