dinsdag 21 augustus 2018

Het leven, maar dan beter

Werd alweer op het 'vroege' uur wakker en besloot nog even naar mijn luisterboek te gaan luisteren, wie weet viel ik nog in slaap. Heb denk ik 4 zinnen gehoord.

Toen de wekker ging wist ik dat ik mijn bed wilde verschonen, gewoon omdat ik dat zo'n rijk gevoel vind, een heerlijk schoon bed. En dus ook de witte was doen en die lekker buiten hangen.

Wachtend op de te wapperen was, las ik een boek uit waar ik erg blij van werd. Van een Franse schrijfster, Anna Gavalda. Het leven, maar dan beter. Ik kende haar werk niet, maar op de cover staat dat ze wereldwijd 5 miljoen exemplaren heeft verkocht van haar werk. Zag haar verhalen als een mooie Franse film voor me. Met inderdaad van die fraaie frele maar pittige Franse actrices.




Nu zag ik in de administratie dat er op mijn blog al bijna een miljoen mensen hebben gelezen. Nou ja...gelezen. Op mijn blog hebben geklikt en wie weet na 2 zinnen weggeklikt. Hahah...

Ik word gelezen, dus ik besta?

Volgens de fanclub besta ik zelfs twee maal. In een parallel fanclub Universum. Hoe bestaat het. Het kan!

Vandaag even een dagje bijtrekken, maar dat gaat eigenlijk vrij redelijk. Het druk maken over, dat is waar ik vooral moe van word. Niet het druk zijn.

Kan ik mijn kleindochter wel als leermateriaal nemen. Altijd vrolijk, altijd interesse in dingen ook al zijn ze heel bekend. Las van mensen die een kind van amper een jaar meenamen naar de Efteling. Denk dat kind er niets van heeft meegekregen, als ik tenminste zie hoe blij mijn kleinkind is met 4 Duploblokjes. Of telkens weer Hoofd, schouders, knie en teen doen. Tot je er bijna een punthoofd van krijgt. Dat hele grote en dure dat is op deze leeftijd nog helemaal niet nodig (op welke leeftijd wel?). Wel echte aandacht.
Wat ieder mens nodig heeft. Iemand die jou ziet. Echt ziet.

Lees dat die Dave Roelvink een cursus over alcoholgebruik gaat volgen. Dat weet hij toch al uitstekend. Hoe hij alcohol moet gebruiken. Net als die oude mop: "Drinkt u veel? Nee, ik mors het meeste".














7 opmerkingen:

pourquoi pas ??? zei

Ga eens opzoeken waar het boek over gaat.
En ha die Dave wat een ongelofelijke lul zeg. Als ik hem was had ik me een paar jaar koest gehouden.
Dan kan je zelf nog zo oplettend zijn op de weg als er zulke debielen achter het stuur zitten ben je altijd in gevaar.

pourquoi pas ??? zei

Oh en je had het goed geraden hoor de nieuwe vriend van Willem haha

Anoniem zei

Bedankt voor de leestip.

Mevrouw W. zei

Zo gingen wij pas met onze kinderen naar Euro Disney toen ze 10 en 12 jaar waren, want dan hadden ze er tenminste ook echt iets aan en zouden ze het zich later nog herinneren.

Ivy zei

Ik heb niets met pretparken, ben dan ook nog nooit in de Efteling geweest.

Joanne zei

Die Dave leert het nooit. Levensgevaarlijk.Onze kinderen maakte je het meeste blij met een lege doos en dan heen weer door de kamer. Geweldig vonden ze dat. Vandaag een dagje weggeweest. Maar er was veel voor kleine kinderen. Heel erg leuk.
Geniet maar van je kleindochter. Je bent een geweldige oma en moeder. Laat niemand anders je wat wijsmaken.

Liefs Joanne

Iris Papilio zei

Met mijn kleindochters gingen we pas toen ze 10 en 11 waren naar De Efteling. Voor die tijd is het zo vermoeiend voor die kinderen en blijft er niet veel hangen. Dit keer was zoon ook in het land dus ben ik met hem en de meisjes gegaan! Geweldige ervaring voor ze!
Die Dave.. niet te geloven gewoon... Gelukkig niks gebeurd.