zaterdag 16 juli 2022

Als een eend op het water

Werd door zoonlief en zijn vriendin uitgenodigd met de ouders van zijn vriendin en zijn vader en zijn vrouw voor een boottochtje. Een soort van Meet the Parents want we hadden elkaar nog niet eerder ontmoet. 

Liep nog bijna een onthoofding/hersenschudding/bult op want de brug waar ik over liep liet opeens de roodwitte afbaken palen zakken, terwijl ik er nog op liep. Kon nog net op tijd bukken. Dat was bijna een voortijdig einde. Van het tripje dan. 

Hij had een sloep met gids gehuurd en die wist ons allerlei interessante (vond ik dan) dingen over de stad waar hij woont te vertellen en de rivier die door de stad kronkelt. Zijn vader wist helemaal niets van Spanjaarden en een oorlog die 80 jaar duurde. Dat zat niet in het pakket Geschiedenislessen van zijn schoolopleiding want in ander werelddeel opgegroeid.

Wist helemaal niet dat er zoveel Vlamingen in het gedeelte van de stad wat de Vijfhoek heet woonde in die tijd. En de straatnamen werden ook duidelijker. Ik hou van dat soort weetjes, maar ook begrijpen hoe een stad groeit en soms ook weer krimpt (door een grote brand).

We mochten onze eigen hapjes en drankjes mee op de boot, dus dat hadden mijn zoon en vriendin geregeld. Ze wonen vlakbij dus de rest parkeerde bij hen in de buurt, konden ze daarna lopen naar de plek waar we op de boot stapten. Ik kwam alleen, met de bus.

Heerlijk weer was het, warm, zonnig en zo lekker om dan op het koelere water te zijn met een instant briesje. Had toch al zo'n zweethoofd waardoor de coupe geheel instort. Lekkere eerste indruk. Niet cool and in control. Hahah...ben ik kennelijk ook niet.

De vrouw van mijn ex bleef maar filmpjes en foto's maken. Ik heb er zelf eigenlijk maar een paar gemaakt. Genoot gewoon van het uitje en dat haar ouders aardig leken. En dat deed me meer dan goed.













2 opmerkingen:

izerina zei

Fijn dat ook de onbekende mensen aardig waren

pourquoi pas ??? zei

Dat heb je weer leuk beschreven. Ik hoor het je zeggen. Leuke stad waar je zoon woont. Fijn weekend.