vrijdag 1 juli 2022

Vlooien

En ja hoor; eerste dag weer naar het werk en de trein had vertraging. Gelukkig niet heel veel, maar toch ietsje later binnen dan mijn opzet was. Nog steeds vroeg, maar wilde ook op tijd naar huis - voor de buien uit.

Werken ging prima. Had me voorgenomen me nergens over op te winden. Geen zin. Dus domme voorstellen; kom maar door ermee. Iemand het werk van een professional laten doen die nog op school zit en hij wilt schrijft en u afspraak....prima plan! 

Zou je graag met de financiële billen bloot willen bij een jongen die er nog niet eens haar op heeft staan. (mmm...dit is een hele foute zin, doch dekt de lading wel). Maar goedkoop natuurlijk. Gewoon jeugdloon. Ooit kraaide een manager dat ook rond, waarop ik niet kon laten om te zeggen: If you pay peanuts, you'll get monkees. Moest hij even uitvlooien wat ik precies bedoelde. 


Afbeelding van PublicDomainPictures via Pixabay 



Zo fijn dat ik inderdaad net voor de buien hier losbarsten - heel donker nu -, mijn fiets in het schuurtje kon zetten, mijn eten uit de koelkast kon halen, de pan op het vuur plaatsen en weten dat ik alleen nog maar even mijn lunch voor morgen moet maken en in de koelkast klaarleggen en dan is het wel weer klaar. En hoeft er niets.

Nou ja, nog even afwassen zo direct. En nee....laat die werklaptop lekker dicht. Dichtlaten!!






5 opmerkingen:

Anoniem zei

Fijn dat je weer in staat bent om te gaan werken, qua gezondheid gezien. Denk dat het de goede instelling is, je eigen werk naar trevredenheid doen en je over de rest niet druk te maken. Veranderen kun je het toch niet. Het is haast weekend, tijd voor jezelf en tijd om goed uit te rusten.

Bertiebo zei

Oh wat erg: u afspraak. Ik diende laatst per e-mail een klacht in bij de klantenservice van de Hema. Kreeg ik een reactie waar drie joekels van spelfouten in stonden. Om over de stijl maar te zwijgen. 'Coulance halve', wilden ze dan wel iets oplossen. Coulance halve... ik moest drie keer lezen voor ik het snapte.

izerina zei

Een vriendin van me had ooit een Melkert-baan. Ze was veel tijd kwijt aan het verbeteren van officiele brieven met taalvouten

nicole orriens zei

Het lijkt me een hele kunst om het los te laten als ik lees hoe het op jouw werk aan toegaat.... Fijn dat het je lukt.

Iris Papilio zei

Goed zo, dichtlaten!!! En? Dichtgelaten?