maandag 7 november 2022

Nada de noppes

Onderweg naar huis vrijdag besloot ik een kleine omleiding te nemen - heel klein hoor - om iets op te halen omdat ik wist dat ik daar het weekend minder tijd (en misschien ook wel zin in) en voor zou hebben. En binnen is binnen tenslotte.

En ook in het kader van "Doe eens iets anders, prikkel jezelf een beetje". Maar schlepte wel mijn zware werktas&laptop en dan ook nog mijn ook zwaar beladen schoudertas mee, dus ontspannen was het niet, maar ik vond dat ik niet moest miepen. Loop dagelijks met die zware last, dit kon er ook nog wel bij..Hoppa! 

Ergens anders uitgestapt, overgestapt op bus die me naar het centrum zou brengen, daar het winkelcentrum in waarvan ik wist dat ze de hele avond open zouden zijn en op mijn doel af (altijd; nooit even slenteren haha...), daarna 3 boodschappen gehaald, zodat ik die ook niet meer hoefde te halen als ik thuis kwam en toen weer op de bus staan wachten. Bij de bushalte zo blij met mijn nieuwe waterdichte fietstassen. Daar kon alles makkelijk in en droog ook nog. Plus dat ik daarin ook een doekje had gedaan om mijn natte zadel mee af te drogen, dus geen natte kont bij thuiskomst. Hoezee!

Eerst de groenbak naar binnengehaald. Zag dat iemand er een lading bladeren in had gedaan. Nou ja...maakt mij niet zoveel uit, dat klinkt wel in en kan mee met de volgende ronde. Fietstassen geleegd in de gang, fiets in de schuur en toen direct door naar boven om mijn werkkleding te verwisselen voor mijn thuis-relax-outfit. Oorbellen uit, horloge af, bh ook in de hoek geslingerd. Fijn.

Beneden overal wat waxinelichtjes aangedaan. Dat ziet er gezellig uit. 

En dan hoeft er even niets meer. 
Dat het al laat is, dat maakt ook niet uit, want nogmaals (zeg ik tegen mijzelf) er hoeft niets meer. Hard genoeg gewerkt, of eigenlijk hard& smart genoeg gewerkt ook. En klaar dan. 

En dan is het alweer zaterdag. 

Een lange lunch met mijn zoon en zijn vriendin ergens zijn stad gisteren. Bij een hippe tent. Gezellig. En mooi om te horen hoe ze in het leven staan, wat hun plannen zijn. Soms verbaas ik me erover dat dit mijn kind is.

Merk dat ik meer 'leuke' dingen moet inplannen om naar uit te kijken en om de eentonigheid te doorbreken. Niet alleen maar bijkomen van mijn werk dus. En dan ook nog alleen maar nuttige dingen doen, in mijn eentje voornamelijk, in het weekend. Dat fleurt me niet echt op. 




Dus ik ga toch maar wel de museumjaarkaart weer nemen. Want ik weet hoe ik enorm kan genieten van een uitstapje en van de kunst aldaar. En het feit dat je daar naar toilet kan gaan. Als ouwe zeikerd.

Durf het bijna niet te zeggen, maar heb (hoera!!) een sollicitatiegesprek eind deze week. Vond het lang duren voordat men reageerde, maar gelukkig mag ik komen praten. 

Was een ontspannen zondag. Wat lummelklusjes gedaan, breien op de bank en Netflixen (de hele dag regen en regen) wat eten mixen tussendoor en mijn lunchpakket voor de werkdag alvast voorbereiden, klaarhangen wat ik morgen naar mijn werk aandoe en dan zit het weekend er alweer op. Gaat veel te snel!

Nu nog het enige tv-kijken op de zondagavond: Het Gouden Uur, goedgemaakte serie op NPO3 en dan alweer tijd om af te taaien.

Hoe was jullie weekend?








8 opmerkingen:

Anoniem zei

Goedemorgen
Wel ok eigenlijk, het weekend. Ik herken wel wat je schrijft, over de eentonigheid doorbreken. En niet alleen nuttige dingen doen. Kan hier ook last van hebben. Zelfs als ik een weekend heb waarin ik veel niet nuttige dingen gedaan heb. Vraag me weleens af hoe dat werkt in die bovenkamer van mij 🙂.

izerina zei

Zo herkenbaar,dat "naar de wc kunnen gaan".Ik weet ze allemaal in de omgeving

Janny zei

Doordat ik eindelijk op mijzelf toepaste wat ik anderen zo vaak aanraad, Niet Invullen Voor Een Ander, vroeg ik iemand voor een uitstapje waar ik heel veel zin in had en warempel die persoon was blij om mee te gaan. Dus genoten. Verder gekookt met assistentie van kinderen en samen heerlijk rustig gegeten en gepraat. Na zo'n weekend, kan ik de week weer aan.

Ik zal voor je duimen voor het gesprek!

Bertiebo zei

Ik begin nu alvast te duimen!
En even over je groene bak... ik kan me daar zo kwaad over maken als mensen mijn bak volstorten zonder het even te vragen. Bij mij had iemand zijn of haar fluwelen gordijnen erin gepropt. En dus werd mijn bak niet geleegd die dag. Grrrrrrr.

Anoniem zei

Wens je heel veel succes en duim voor jou !!!!

Lot zei

Zal heel erg voor je gaan duimen tot vrijdag.

Lena zei

Heel veel succes met het sollicitatiegesprek!!!

Roelie zei

Veel succes met je sollicitatie!