zondag 3 september 2023

Afremmen

Geweldig!

Gezond opgestaan (voor zover ik weet he..), het was wel vochtig nog, de ramen beslagen van de buitenkant, maar de belofte van een fijne, droge dag. 

Buiten in de tuin de weekendkrant lezen. Kopje koffie erbij, vers-gehaald croissantje (kruimelzooi, maar buiten hindert dat nooit, dus hoort voor mijn gevoel bij de zomer), zonneleesbril op. Heerlijk.

Ook zo heerlijk - nadat ik toch in de ochtend eerst nog even wat voor mijn werk nakeek en pas tevreden was, toen alles het deed zoals ik wilde - dat er niets hoeft vandaag.

Behalve straks genieten van de F1 van Italië. Dat mag, maar hoeft niet.

Gisteren was ik sinds tijden weer eens in de bibliotheek. Zeer luchtig leesmateriaal meegenomen. Over tuinieren en een boekje van Hendrik Groen. Luchtiger kan bijna niet. 

Lezen; kan er geen rust voor vinden de laatste tijd. Er liggen nog twee dikke pillen thuis. Misschien deze vakantie dan? 

En nogmaals; wat fijn dat de zon schijnt; kan ik straks even het gras maaien, want nu nog te nattig. En dan kunnen de slakken zich uit de voeten maken. 

Alles op een tempo van een slak die in de bocht afremt.


Wat gaan jullie doen of hebben jullie gedaan vandaag?



4 opmerkingen:

Petra zei

Klinkt goed!

Ik heb gewandeld, en straks gaan we met schoonmoeder naar een georganiseerde brunch. Het is buiten en het wordt mooi weer, dat is mooi meegenomen.

Fijne middag en avond!

Janny zei

Onder ander al twee keer de honden uitgelaten, genoten van een paar heerlijke boterhammen.
Nu verder genieten van het mooie weer.
Misschien nog een rondje fietsen.
En samen met een van de kinderen ons avondeten klaarmaken. Heerlijk sla uit eigen tuin.

izerina zei

klinkt heerlijk. Hier was het zo'n kleine klusjes dag

Mirjam Kakelbont zei

Bij de bieb heb ik een paar dunne boekjes geleend. Reisverslagen en -verhalen. En een boekje met columns van Sylvia Wittemann.